loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 281
يکشنبه 26 مرداد 1399 زمان : 17:36



دستگاه برش آسفالت وسیله‌ای است که به کمک ابزار دیگر مانند چکش هیدرولیک، لودر، ماشین حفاری، تراکتور و ترازگر موتوری می‌آید و تا پروژه‌ها راحت‌تر به انجام برسد. همانطور که می‌توانید از اسم آن متوجه شوید، این دستگاه را می‌توان برای برش آسفالت یا مواد قیری دیگر یا حتی بتن به کار برد. بسیاری از پیمانکاران، تیم‌های اصلاح جاده و ناظرین خیابان‌های شهری از دستگاه برش آسفالت استفاده می‌کنند، چرا که می‌توان آنها را برای تعمیر خیابان، کابل‌های زیرزمینی و خطوط آب و فاضلاب مورد استفاده قرار داد. بعضی از افراد حرفه‌ای دستگاه برش آسفالت را به چکش برقی ترجیح می‌دهند، از آنجا که برش انجام شده توسط کاتر اسفالت بر بسیار تمیزتر بوده و میزان پیشرفت کار آنها بسیار بیشتر است.



کاتر برش آسفالت

بیشتر دستگاه‌های برش آسفالت دارای تیغه‌های چرخان هستند. بعد از نصب تیغه بر روی دستگاه، با روشن کردن آن دستگاه به سمت جلو حرکت می‌کند و نسبت به فشار وارد شده و تنظیمات انجام شده، آسفالت را برش می‌دهد. معمولا هر چه ابزار بزرگتر باشد، فشار وارد شده نیز بیشتر خواهد بود و به همین ترتیب مواد سخت‌تر را هم می‌تواند برش دهد. دستگاه برش آسفالت معمولا زمانی به کار می‌رود که برش‌هایی دقیق مورد نیاز است، یا زمانی که برش در فضاهای تنگ انجام می‌پذیرد. با این دستگاه کناره‌های محل برش بدون خرابی باقی خواهند ماند.


مواردی در مورد تیغه‌ کاتر آسفالت بر

دستگاه برش آسفالت معمولا از تیغه‌های آلیاژ فولاد استفاده می‌کند. می‌توان تیغه آن را حرارت داد تا تیزی و دوام آن بیشتر شود. صفحه برش دهنده اغلب باریک است، چرا که چنین چیزی می‌تواند باعث برش‌های دقیق‌تر شود. بعضی از برش دهنده‌ها حتی ممکن است دارای لبه‌های الماسی باشند. تیغه‌ها را معمولا می‌توان تعویض کرد، چرا که آنها ممکن است به خاطر برش دادن مواد سخت فرسوده شوند. یکی از عوامل فرسودگی زود هنگام تیغه بالا رفتن دمای آن است. اوپراتور دستگاه در صورت داشتن تجربه، سرعت و فشار مناسب را اعمال کرده که این کار باعث طول عمر بیشتر تیغه خواهد شد.

قیمت کاتر برش آسفالت

مدل‌های مختلف تیغه دستگاه برش آسفالت بر روی انواع مختلف دستگاه قابل نصب هستند. بعضی از دستگاه‌های برش آسفالت به خودروهای مختلف مانند تراکتور وصل می‌شوند. انواع دیگر دستگاه برش آسفالت ممکن است بر روی ابزار سوراخ کردن آسفالت نصب شود. این دستگاه‌ها بر اساس کیفیت تیغه و عمق برش طبقه‌بندی می‌شوند. بعضی از آنها حتی می‌توانند در گوشه‌ها یا خمیدگی‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین چندین مدل از آنها به صورت دستی کنترل می‌شوند، که نیاز به یک ماشین دیگر را از بین می‌برند. این دستگاه‌های برش معمولا بدنه‌ای محکم دارند تا ارتعاش را جذب کنند و تیغه برشگر را می‌توان بسته به نیاز خود بالا و پایین برد. این مدل‌های دستی معمولا برای پروژه‌های کوچک به کار می‌روند.

دستگاه‌های برش آسفالت تنها برای برش دادن آسفالت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه برای اره کردن دیوارهای بتنی نیز استفاده می‌شوند. چنین چیزی می‌تواند در پروژه‌های ساختمانی مانند ساختن یا عریض‌تر کردن اتاق یا پنجره بسیار عالی باشد. دستگاه‌های برش را همچنین می‌توان برای جابجایی آوار نیز به کار برد، با استفاده از برش‌هایی دقیق در جاهایی که از قبل توسط مهندسین تعیین شده‌اند. سرعت کار را بیشتر کرده و هزینه‌ها را پایین خواهند آورد.


از دستگاه کاتر آسفالت که آن ماشین برش آسفالت یا دستگاه برش بتن نیز گفته می شود برای برش آسفالت خيابان و پشت بام و همچنین برش بتون استفاده می شود. از جمله اجزاء این دستگاه می توان به سیستم هیدرولیک برای تنظیم عمق برش (در مدل های پیشرفته) و همچنین به سیستم خنک کننده اشاره نمود و نیز دارای یک شاسی، یک موتور و یک تیغه می باشد، قدرت توسط چند تسمه از موتور به تیغه منتقل می گردد.

فیلم معرفی دستگاه برش آسفالت و بتن (کاتر بتن بر یا آسفالت بر)

مشخصات فنی كاتر آسفالت بر (کاتر برش آسفالت یا کاتر بتن بر)

کاتر آسفالت بر یا بتن بر که با نام های دیگر مانند دستگاه برش آسفالت، دستگاه آسفالت بر، کاتر برش آسفالت، دستگاه برش بتن و دستگاه کاتر زنی آسفالت نیز نامیده می شود در دو نوع موتور بنزینی و دیزلی و با تیغه های 45 و 60 و 90 سانتیمتر به مشتریان ارائه می گردد.


انواع کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر دیزلی
کاتر آسفالت بر بنزینی
کاتر آسفالت بر برقی

كاتر آسفالت بر

شرکت های تولید کننده
برندهای کاتر اسفالت بر کاتر آسفالت بر یا کاتر برش بتن میکاسا (Mikasa) کاتر آسفالت بر یا کاتر برش بتن تایو (Tayo)
کاتر آسفالت بر میکاسا Mikasa کاتر آسفالت بر تایو Tayo
برند میکاسا برند تایو
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
کاتر آسفالت بر یا کاتر برش بتن کوپاز (Copaz) کاتر آسفالت بر یا کاتر برش بتن هوپت (Hoppt)
کاتر آسفالت بر کوپاز Copaz کاتر آسفالت بر هوپت Hoppt
برند کوپاز برند هوپت
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر
کاتر آسفالت بر یا کاتر برش بتن تکنوفلکس (Technoflex) کاتر آسفالت بر یا کاتر برش بتن بی تی (BT)
کاتر آسفالت بر تکنوفلکس کاتر آسفالت بر بی تی
لوگو تکنوفلکس برند بی تی
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

کاربرد ماشین آسفالت بر

از جمله کاربری های کاتر آسفالت بر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کابل گذاری و ایجاد تغییرات مهندسی در سطح بتون
برداشت قسمت های خراب کف خیابان و سالن جهت ترمیم نیز از دیگر کاربری های کاتر آسفات بر یا ماشین برش بتن می باشد.
جهت لکه گیری و آسفالت معابر
حفاری کانال های فاضلاب، برق، گاز و کابل گذاری
ایجاد راه هایی برای عبور آب و تاسیسات در کف سالن
برداشت کامل کف پل و سالن
باز کردن حفره های عمقی در کف سالن
برش آسفالت
برش بتن
برش سرامیک


سرعت پیشروی در دستگاه برش آسفالت به عوامل زیر بستگی دارد:

تحمل تیغه
توانایی ماشین در نگه داشتن تیغه درون زمین: با افزایش سرعت پیشروی تمایل تیغه به خروج از زمین افزایش پیدا می کند. در حقیقت نیرویی که تیغه را درون زمین نگه می دارد، وزن دستگاه است. به همین منظور وزن دستگاه یکی از عوامل محدود کننده سرعت می باشد. در حقیقت با توجه به وزن دستگاه و نیرویی که زمین به تیغه وارد می کند حداکثر سرعت برای عمق خاص تعریف می گردد.
محدودیت قدرت موتور: در اکثر موارد توان خروجی موتور عامل محدود کننده اصلی جهت سرعت پیشروی دستگاه می باشد.

اجزاء آسفالت بر و قطعات

یک دستگاه آسفالت بر از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است:

شاسی
موتور
تیغه
مخزن آب و سیستم خنک کاری تیغه

شاسی کاتر آسفالت بر

انواع شاسی های به کار رفته در دستگاه های برش آسفالت به شرح ذیل می باشد:

کاتر آسفالت بر با شاسی هوپت (Hoopt) ساخت سنگاپور
کاتر آسفالت بر با شاسی كوپاز (Copaz) ساخت كره جنوبی
کاتر آسفالت بر با شاسی تايو (Tayo) ساخت مالزي
ماشین برش آسفالت با شاسی چینی
ماشین برش آسفالت با شاسی ايران كاتر
ماشین برش آسفالت با شاسی تهران كاتر
ماشین برش آسفالت با شاسی تكنو كاتر

تیغه کاتر آسفالت بر

تیغه کاتر آسفالت بر یا تیغه برش آسفالت مورد استفاده در دستگاه آسفالت بر با توجه به کاربرد به دو دسته تقسیم می شوند:

تیغه های آسفالت بر: برای برش آسفالت از این تیغه ها استفاده می شود.
تیغه های بتن بر: برای بریدن بتن به کار می روند و دارای سختی بیشتر وقیمت بالاتری نسبت به تیغه های برش آسفالت می باشند.

تیغه های مورد استفاده در دستگاه برش آسفالت بر در سایزهای مختلف موجود می باشد که سایز تیغه در حقیقت بیان کننده قطر تیغه موردنظر می باشد. جالب آنکه بدانید در دستگاه آسفالت بر میزان برش دستگاه تقرببا برابر با یک سوم قطر تیغه می باشد. به طور مثال: عمق برش یک تیغه به قطر 60 برابر با 20 سانتیمتر خواهد بود. تیغه ها در سایزها و جنس های مخلتف جهت کاربری های متفاوت در سایزهای 40، 45، 50، 60، 70 با برندهای لوکیا، کرومکس، کات دیاموند، نورتن، امپریار، ساخت کشورهای کره، چین، ایتالیا، آمریکا و آلمان آماده عرضه به مشتریان می باشد.

تیغه آسفالت بر و تیغه بتن بر

نکته: همان طور که ذکر کردیم در صورت بستن تیغه بتن بر روی دستگاه امکان برش بتن میسر خواهد شود اما باید دقت شود که بتن موردنظر فاقد آرماتور باشد.

مخزن آب و سیستم خنک کاری تیغه

در دستگاه آسفالت بر سیستم خنک کاری به وسیله پاشیدن آب به تیغه ها باعث خنک شدن و افزایش عمر تیغه می گردد. مخزن آب به راحتی از ماشین جدا شده و بدون اینکه نیاز به حرکت دادن ماشین باشد می توان مخزن را پر کرد. در صورتی که در دستگاه آسفالت بر آب از دو طرف به تیغه بپاشد و تمام تیغه را خیس کند، خنک کاری بهتر انجام می پذیرد. همچنین دستگاه دارای محفظه ای برای جلوگیری از پاشیدن آب و پرتاب مصالح تراشیده شده به اطراف است که ایمنی را افزایش می دهد. محل محفظه نسبت به تیغه قابل تغییر است، به شکلی که همیشه محفظه نزدیک ترین فاصله با زمین را داشته و یا در تماس با آن می باشد.

مقدار و اندازه مصرف سوخت موتور Honda GX390

در موتورهای هوندا جی ایکس نمایش داده می شود و شماره ای که بعد از آن می آید نشانگر قطر پیستون می باشد برای مثال هوندا GX390 عدد 390 که از موتور های با قدرت 1 اسب بخار به بالا موجود است. بر روی کاترها، عموما از موتور هوندا GX390 استفاده می شود که نوع سوخت این نوع موتورها بنزین است و مصرف تقریبی GX390 ، 1.3 لیتر در ساعت است که نسبت به فشار که به موتور وارد می شود متغیر است.

نوع سوخت دستگاه های کاتر

دستگاه های کاتر اعم از آسفالت بر، بتن بر و بتن مسلح بر، باید دارای موتوری قوی باشند تا عمل برش را انجام بدهند این دستگاه ها از موتور هایی با قدرت 8 اسب بخار به بالا استفاده می شود که هم می توان از موتور های بنزینی همانند هوندا و غیره یا از موتور های دیزلی همانند مارگو وغیره و بعضا از الکتروموتور استفاده شود که تمامی این موتورها به وسیله فولی و تسمه، نیروی چرخشی را از موتور به تیغه انتقال می دهد.

عمر مفید دستگاه کاتر آسفالت بر و بتن بر

دستگاه و یا تجهیز که از سه قسمت تشکیل شده است متفاوت است که شامل شاسی، تیغه برش، و موتور می باشد که موتور ها هر 50 ساعت نیازمند به تعویض روغن و با مقدار تقریبی 1 لیتر می باشد و هر 500 ساعت نیازمند سرویس اساسی از قبیل از نظر هندل و سیم گاز موتور باید رعایت شود که موتور تحت فشار نباشد. همچنین در قسمت تیغ هم باید احتیاط شود که موتور تحت فشار نباشد. اوپراتور شاسی را بیش از حد حرکت ندهد و دستگاه به زمین چپ نشود. اصلی ترین نکته اینکه همیشه مخزن آب پر باشد و تیغ بدون آب که همان مایع خنک کننده در سیستم خنک کننده می باشد، کار نکند. در قسمت شاسی باید از اتصال محکم موتور به شاسی و محکم بودن تیغ در محل خود اطمینان حاصل نمود. در صورت اینکه احتیاج به استارت اولیه، اول تیغ را از سطح زمین جدا نموده و بعد استارت شود. بدین دلیل که اگر در لحظه استارت تیغ با سطح درگیر باشد، موتور دچار صدمه شده و و تیغه در بیشتر مواقع به طور جدی از بین می رود.

اندازه حجم مخزن آب کاتر های آسفالت بر و بتن بر

آب سیالی که در بیشتر موارد به عنوان خنک کننده در تجهیزات استفاده می شود، به دلیل خاصیت دماپا بودن آب و اینکه این مایع حیاتی به وفور در طبیعت یافت می شود، در دستگاه های برش، همچون کاتر، که تیغ در حال برش آسفالت یا سنگ یا بتن و بتن مسلح به کار می رود.

تیغ کاتر که از آلیاژات فلزی ساخته می شود در اثر اصطکاک با سطوح فوق الذکر دچار حرارت شده و این حرارت باعث مستهلک شدن تیغ کاتر و به اصطلاح دچار سوختگی تیغ می شود. در دوران قدیم به صورت دستی تیغه ها را با آب خنک میکردند اما امروزه با پیشرفت روز افزون علم و تجهیزات صنعتی به آپشن های جدیدی مجهز گردیده اند که نمونه ای از این آپشن ها، یونیت آب خنک می باشد که در کاتر ها تعبیه شده است. اغلب در قسمت انتهایی تجهیز موجود است و به اندازه میانگین 30 لیتر آب در خود ذخیره دارد و به وسیله شیلنگ مخصوص و یا لوله هایی که دارای شیرخروجی می باشد به سمت تیغ کاتر هدایت می شوند. در طول عملیات برش به صورتی روی تیغ ریخته و پاشیده میشود که تیغ را خنک می کند بدین صورت که آب، حرارت تیغ را برای بخار شدن از تیغ گرفته و در نهایت تیغ سرد می شود و در نتیجه، عمر تیغ کاتر افزایش می یابد.

جنس و مدل چرخ های کاتر های آسفالت بر و بتن بر

چرخ عنصر مفیدی است که توسط بشر ساخته شده و در اکثر تجهیزات به کار رفته است. دستگاه کاتر آسفالت بر یا کاتر بتن بر و در اصطلاح های دیگر ماشین برش زمین نیز نیازمند چرخ برای حرکت خود می باشند که در این نوع تجهیزات از چرخ هایی کوچک و مقاوم در برابر وزن بالا استفاده می شود. از آنجایی که این چرخ ها در معرض گرد و غبار و اصطکاک بر روی زمین هستند از چرخ هایی با بلبرینگی گریس خور استفاده می شود که گرد و غبار باعث دچار قفل شدگی چرخ کاتر نشود. جنس خود چرخ از لاستیک ضد فرسایش و تو پر است به این معنی که از تیوپ در لاستیک کاترها استفاده نشده است و در بعضی کاتر ها از چرخ های ترمز دار استفاده می شود.

راه های تشخیص اصل و فرع بودن کاتر های آسفالت بر و بتن بر

رنگ دستگاه به صورت یک دست و بدون لکه گیری و دانه دانه باشد. در قسمت سیلندر و قسمت های بدون رنگ موتور، نشانه هایی مانند نام شرکت، آرم و لوگو، شماره سریال یا بدنه موجود باشد و به طور صحیح نوشته شده باشد.

در لبه ها هیچ گونه زبری و برجستگی که نشانه از ضربه خوردگی یا برش غلط است، نباشد و بصورت صاف و صیقلی باشد به طوری که وقتی دست روی آن می کشیم به دستمان گیر نکند همچنین اجزای دیگر مانند شمع و وایر و قسمت های پلاستیکی نیز باید به همین صورت باشند.

پیچ های اتصال موتور به شاسی کامل بوده بدون هیچ گونه نقصی باشد و موتور را محکم به شاسی وصل کرده باشد. همچنین جنس فولی و تسمه نیز باید از متریال درجه یک باشد و شیر و شیلنگ یا لوله یونیت آب خنک هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

سرعت حرکت و برش کاتر های آسفالت بر و بتن بر

سرعت حرکت و برش دستگاه های کاتر نسبت به نوع متریال برشی متغیر است، بدین صورت که سرعت برش در بتن و بتن مسلح با هم تفاوت دارد و با آسفالت به کلی متفاوت است. سرعت در برش بتن بسته به نوع سنگ دانه ها، نرمی و یک نواختی بتن و قدمت بتن متفاوت است و در نوع بتن مسلح تمامی تفاوت ها در بتن را داراست. به علاوه اینکه نوع اندازه و قطر میلگردها و تعداد میلگرد هایی که در بتن به کار رفته است نیز مورد محاسبه قرار می گیرد.

از همه مهم تر نوع آسفالت بر آن است که بیشتر از بتن و بتن مسلح بر مورد استفاده می باشد به طوری که در آسفالت به نوع دانه بندی شن و سنگ های آسفالت، جنس سنگ ها، نوع قیر به کار رفته و تعداد لایه های آسفالت و در آخر اقلیم منطقه عملیاتی هم مهم است. به عینه مشاهده شده آسفالت شهرهای گرم سیری با آسفالت مناطق سردسیر تفاوت هایی دارد.

حدآکثر استفاده از کاتر های آسفالت بر و بتن بر در روز

حداکثر استفاده در روز از دستگاه های برش بتن و آسفالت به بحث هایی که در قسمت هایی قبلی انجام شده بستگی دارد از نظر عمق برش، نوع برش، نوع متریال، اقلیم، اندازه تیغه، شیب زمین و قدرت دستگاه متفاوت است که هر کدام از این مباحث در بخش های قبلی مختصرا به صورت جدا گانه ای مورد بررسی قرار گرفته است.

قابلیت تنظیم عمق برش در کاتر های آسفالت بر و بتن بر

یکی از قابلیت های کاربردی در دستگاه های کاتر برش بتن و برش آسفالت، تنظیم ارتفاع و عمق برش می باشد. به وسیله اهرمی دوار انجام می شود، به صورت پیچ بوده و دارای رزوه می باشد که با چرخیدن شاسی متحرکی که در کف و زیر دستگاه کاتر قرار گرفته است و با کم و زیاد شدن رزوه ها در حرکت چرخشی، همزمان با قرار دادن فشار بر چرخ های پشتی کاتر، اهرم را به بالا و عقب حرکت داده و ارتفاع عمق برش را تغییر می دهد.

بازدید : 601
جمعه 24 مرداد 1399 زمان : 2:39

مخزن فایبرگلاس یا GRP منبعی است مدولار و یا استوانه ای تولید شده از مواد پلاستیکی تقویت شده با فیبر شیشه، تحت حرارت و فشار که جهت ذخیره و نگهداری آب و سیالات شیمیایی می باشد.
هلدینگ برتر به عنوان تولید کننده مخازن فایبرگلاس در ایران، انواع مختلفی از این مخزنها را برای کاربردهای مختلف تولید و عرضه می دارد.

از جمله ویژگی های اصلی مخازن فایبرگلاس هلدینگ برتر می توان به کیفیت بالا، تحویل سریع، قیمت رقابتی و امکان مونتاژ در محل پروژه اشاره کرد.
مخزن فایبرگلاس در برابر نور خورشید، تغییرات آب و هوایی و خوردگی بسیار مقاوم هستند و سطح صاف و صیقلی پنل ها از ایجاد جلبک و آلودگی جلوگیری می کند.

فایبرگلاس چیست ؟

فایبرگلاس نمونه ای عالی از مواد کامپوزیتی نسبتاً مدرن است که در سال ۱۹۳۸ توسط Russel Games اختراع شد.

کامپوزیت به موادی اطلاق می شود که از دو یا چند جزء متفاوت ساخته شده باشد. این اجزاء معمولا به دو دسته ماتریس و تقویت کننده تقسیم می شوند. ماتریس می تواند پلاستیک یا پلیمر، فلز و یا سرامیک باشد و تقویت کننده می تواند ذرات و یا الیاف باشد.

بیشتر کامپوزیت ها بر پایه پلیمر و تقویت شده با فیبر یا الیاف هستند که به آنها (Fiber Reinforced Plastics) FRP گفته می شود. از شیشه، کربن، آرامید و … می توان به عنوان فیبر و از رزین های حرارتی مانند پلی استر، وینیل استر و یا اپوکسی بعنوان پلاستیک در ساخت کامپوزیت ها استفاده نمود. اگر فیبر مصرفی شیشه باشد به این کامپوزیت GFRP و یا اصطلاحاًGRP گفته می شود.

همانطور که گفته شد فایبرگلاس یا GRP از یک ماتریس پلاستیکی تقویت شده توسط الیاف پشم شیشه ساخته شده است که به شدت محکم و مقاوم است و می تواند به راحتی با استفاده از فرآیند قالب گیری شکل بگیرد.

محصول پیشنهادی: مخزن اف آر پی FRP


مخزن فایبرگلاس بصورت عایق و غیر عایق ساخته می شوند. مخزن عایق به حفظ دمای درون مخزن به ویژه در مناطقی که درجه حرارت بالا باشد کمک می کنند. تقویت مخزن عایق حرارتی با استفاده از یک لایه فوم پلی اورتان انجام می پذیرد.

مخزن GRP را می توان در سطح زمین، زیر زمین ، روی سقف و یا داخل ساختمان ها نیز نصب کرد .


اجزا اصلی استفاده شده در ساخت مخازن فایبرگلاس عبارتند از :


پنل های مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس پنل دار یک سیستم مدولار هستند. پنل ها در سایزهای استاندارد و مشخص قالب گیری می شوند و جهت ساخت مخزن فایبرگلاس مدولار کنار هم قرار می گیرند. به این ترتیب می توانند در هر سایزی مونتاژ و ساخته شوند. پنل ها به صورت دستی یا مکانیزه تولید می شوند. در روش دستی رزین ها و الیاف در لایه های مختلف با هم دیگر ترکیب شده و در دمای محیط با یکدیگر واکنش می دهند و مقاومت لازم را کسب می کنند و به اصطلاح سخت می شوند. در روش مکانیزه واکنش بین الیاف و رزین در دمای بالا صورت می گیرد. به این روش اصطلاحاً Sheet Molding Compound یا SMC گفته می شود.

ضخامت و وزن پنل ها با توجه به ارتفاع مخزن متفاوت است. ارتفاع مخزن هر چه بیشتر باشد پنل های پایینی دیواره و کف مخزن ضخیم تر خواهد بود. بطور کلی ارتفاع مخزن نباید از ۴ متر تجاوز کند اما برای طول و عرض مخزن محدودیتی وجود ندارد.


رزین های مورد استفاده در ساخت مخزن فایبرگلاس از نوع غیر اشباع می باشند. انواع رزین های مورد استفاده به شرح ذیل می باشد:


رزین اورتوفتالیک:

رزین اورتوفتالیک مورد استفاده در ساخت مخزن فایبرگلاس شرکت پایپ ایران از شرکت رزیتان با نام تجاری UP-970 می باشد. رزین اورتوفتالیک که یک رزین پلی استر غیر اشباع می باشد بر مبنای اورتو فتالیک اسید بوده و از درجه واکنش پذیری نسبتا متوسط برخوردار است. حلال این رزین استایرن مونومر است. بصورت مایع بوده و رنگ ظاهری آن زرد است. دارای ۶۲ درصد مواد جامد بوده و ویسکوزیته آن بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ سانتی پواز می باشد. جرم حجمی آن ۱٫۱۳ گرم بر سانتیمترمکعب می باشد. این رزین دارای ژل تام ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و زمان پیک ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در دمای پیک ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد می باشد. است. جهت پخت طبق دستورالعمل سازنده باید ۱۰۰ گرم رزین را با ۱ گرم کبالت ۱% فلز و ۱ گرم متیل اتیل کتون پروکسید در دمای ۲۵ درجه با هم مخلوط کرد.

خصوصیات رزین پخته شده:

قدرت کششی ۶۰-۷۰ مگاپاسکال

مدول کششی ۴-۵ گیگاپاسکال

افزایش طول در نقطه شکست ۴-۵ سانتیمتر

HDT ۶۵ درجه سانتیگراد

سختی حداقل ۴۰ بار

از این رزین برای ساخت مخزن فایبرگلاس و برج های خنک کننده با زمان ساخت سریع و طول عمر کم تر از ۱۰ سال با قیمت پایین تر استفاده می شود. استفاده از این رزین برای ساخت قطعات فایبرگلاس که مورد استفاده پیمانکاران که بصورت پروژه ای در یک کارگاه مستقر هستند توصیه می شود.


رزین ایزوفتالیک مخزن فایبرگلاس

رزین ایزوفتالیک مورد استفاده در ساخت مخزن فایبرگلاس شرکت هلدینگ برتر با نام تجاری UP-201 می باشد. رزین ایزوفتالیک یک رزین غیراشباع پلی استر بر مبنای ایزوفتالیک اسید حل شده در مونومر استایرن با واکنش پذیری و ویسکوزیته متوسط می باشد. به دلیل ماهیت شیمیایی و وجود سایر افزودنیها از مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید و شرایط جوی سخت دارد. این رزین بصورت مایع ویسکوز با رنگ زرد می باشد. دارای ۵۸ درصد مواد جامد است و ویسکوزیته آن بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ متغیر است. دانسیته آن ۱٫۱۳ می باشد. دارای ژل تایم ۸ الی ۱۵ دقیقه و زمان پیک ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در دمای پیک ۱۷۰ تا ۱۸۵ درجه سانتیگراد می باشد. جهت پخت طبق دستورالعمل سازنده باید ۱۰۰ گرم رزین را با ۱ گرم کبالت ۱% فلز و ۱ گرم متیل اتیل کتون پروکسید در دمای ۲۵ درجه با هم مخلوط کرد.

خصوصیات رزین پخته شده:

قدرت کششی ۸۵ مگاپاسکال

مدول کششی ۴ گیگاپاسکال

افزایش طول در نقطه شکست ۶-۷ سانتیمتر

HDT ۸۰ درجه سانتیگراد

سختی حداقل ۴۰ بار

استفاده از این رزین جهت ساخت مخزن فایبرگلاس با دوام توصیه می شود. به دلیل خواص بهتر، قطعات فایبرگلاس تولید شده با رزین ایزوفتالیک از دوام بسیار بالا برخوردارند. زمان لازم جهت ساخت قطعات فایبرگلاس با رزین ایزوفتالیک بیشتر از رزین اورتوفتالیک می باشد و بهای تمام شده تا حدود ۵۰ درصد بیشتر است.

رزین وینیل استر:

این رزین با نام تجاری VE-300 یک رزین وینیل استر بر مبنای اپوکسی بیس فنل A محلول در مونومر استایرن می باشد. رزین VE-300 کاملاً مقاوم در مقابل مواد شیمیایی نظیر اسیدها و بازها می باشد. به همین دلیل شرکت هلدینگ برتر جداره داخلی مخزن فایبرگلاس، چربی گیر فایبرگلاس، سپتیک تانک فایبرگلاس و تشتک برج های خنک کننده فایبرگلاس را با یک لایه از این رزین پوشش می دهد. رزین وینیل استر به عنوان ژلکت در دیواره داخلی مخزنی که در تماس با آب یا فاضلاب هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال این رزین استایرن مونومر است. مایع ویسکوز قهوه ای رنگ است. دارای ۶۵ درصد مواد جامد بود و ویسکوزیته آن بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ سانتی پواز است. دانسیته آن ۱٫۱۳ گرم بر سانتیمتر مکعب بوده و ژل تایم ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. زمان پیک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و دمای پیک ۱۷۰ تا ۱۸۵ درجه سانتیگراد می باشد.

برای پخت این رزین ۱۰۰ گرم از آن را ۰٫۲ گرم دی متیل آنیلین و ۱٫۵ گرم کبالت ۱% فلز و ۱٫۵ گرم متیل اتیل کتون پروکسید مخلوط می شود.

خصوصیات رزین پخته شده:

قدرت کششی ۹۵-۹۰ مگاپاسکال

مدول کششی ۴-۳ گیگاپاسکال

افزایش طول در نقطه شکست ۴-۳ سانتیمتر

HDT ۱۰۵ درجه سانتیگراد

سختی حداقل ۴۵ بار
الیاف پشم شیشه

پشم شیشه از الیاف بسیار نازک با انعطاف پذیری زیاد تشکیل گردیده است که تعداد بسیار زیادی از این الیاف در پروسه تولید پشم شیشه به یکدیگر تافته شده و به صورت یک لایه عایق پشم شیشه با طول و عرض و ضخامت تعریف شده با روکشهای مختلف به بازار عرضه می گردد.


انواع الیاف پشم شیشه مورد استفاده در مخزن فایبرگلاس :
الیاف سوزنی یا مت (Continuous Filament Mat)

این نوع از پارچه الیاف که به CFM معروف است، الیاف مشابه پارچه الیاف CSM هستند با این تفاوت که رشته های الیاف در آنها به صورت پیوسته است و به راحتی از هم جدا نمی شوند.


الیاف حصیری، نمدی و یا CSM رایج ترین الیاف مورد استفاده در صنعت کامپوزیت است. این الیاف ترکیبی از الیاف خرد شده ای هستند که به صورت اتفاقی و درگیر در هم پخش شده اند تا یک پارچه نمدی مانندی را تشکیل دهند. طول الیاف در آنها معمولاً حدود۵۰mm می باشد و وزن سطحی آنها از ۲۰۰ تا ۶۰۰ g/m متغیر است.


پیچ و مهره

پیچ و مهره و سایر اتصالات که پنل های ساخته شده را در کنار یکدیگر نگه می دارند ساخته شده از جنس فولاد و یا گالوانیزه گرم می باشند. این بدان معنا است که در برابر خوردگی به اندازه کافی مقاوم هستند. پیچ و مهره داخل و سقف مخزن از جنس استیل ۳۰۴ می باشد.

پنل ها باید توسط سازه فلزی از داخل یا بیرون مخزن ساپورت شوند. برای داخل مخزن می توان از استیل ۳۰۴ و یا گالوانیزه گرم و یا میل مهار استفاده کرد، اما برای خارج مخزن باید از مقاطع فولادی چهارگوش یا نبشی فولادی با پوشش گالوانیزه گرم استفاده کرد.


درزگیر

درز گیر از جنس پی وی سی فشرده و غیر سمی می باشد که برای آب بندی مخزن از داخل و بین پنل ها قرارمی گیرد.


نردبان

نصب نردبان برای مخزن GRP با ارتفاع بیش از ۱٫۵ متر الزامی است. نردبان از جنس فولادی با پوشش گالوانیزه گرم می باشد.



کاربرد مخزن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس کاربرد های فروانی دارند که در زیر به بخشی از این موارد اشاره می کنیم :

نگهداری اب آشامیدنی بدلیل فود گرید بودن و عدم انتشار بو و طعم به آب توسط این مخازن

ذخیره آب بهداشتی و نه آشامیدن مثلا نگهداری آب جهت آبیاری فضای سبز بعد از پکیج های تصفیه فاضلاب و یا تانکرهای نگهداری آب جهت مصارف صنعتی

ذخیره و نگهداری سیال های شیمیایی بدلیل عدم واکنش مخزن فایبرگلاس در مقابل اسید ها و مواد قلیایی

استفاده از مخزن فایبرگلاس جهت ساخت مخزن ذخیره آب بیمارستان ها و مراکز درمانی همچنین مجتمع های اداری ، مسکونی و تجاری مخصوصا زمانی که نمی توان از مخزن پلی اتیلنی بدلیل ساخت یکپارچه در کارخانه استفاده نمود.

کاربرد مخازن کامپوزیت در ساخت منابع اطفاء حریق و مخازن آب آتش نشانی درون موتورخانه های محتمع های بزرگ اداری و تجاری

استفاده از مخزن فایبرگلاس بعنوان ایستگاه پمپاژ آب یا فاضلاب درون شبکه های انتقال آب و فاضلاب

استفاده از ابن مخازن بعنوان منابع آب پشت بام ساختمان های بلند چرا که مخازن پلی اتیلنی امکان تولید در حجم های بزرگ را ندارند و دستگاه روتاری بیش از ۶۵ مترمکعب را نمی تواند به دوران در آورد و در کوره قرار دهد.

استفاده از مخزن کامپوزیت علی الخصوص مخازن frp جهت نگهداری رنگ ها ، روغن ها ، مواد شیمیایی و حتی استفاده بعنوان مخازن تحت فشار در تولید سختی گیر ها و فیلترهای شنی و کربنی

شاید آخرین کاربرد مخزنهای فایبرگلاس را بتوان نگهداری گندم ، حبوبات ، مواد خشک ، چای و در حقیقت استفاده بعنوان سیلو ذکر کرد.

قیمت و خرید مخزن فایبرگلاس از هلدینگ برتر در اینجا

بازدید : 200
يکشنبه 19 مرداد 1399 زمان : 15:35

سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب چیست؟

پلی اتیلن یا پلی اتن یکی از ساده ترین و ارزان قیمت ترین پلیمر هاست. پلی اتیلن جامدیست مومی شکل وغیرفعال، که این ماده ازپلیمریزاسیون اتیلن بدست می آید وبطور خلاصه بصورت PE نمایش داده میشود.


کاربرد محصولات پلی اتیلن

کاربرد اصلی HDPE در صنعت آب و فاضلاب و برای دفع فاضلاب و همچنین حفظ منابع آبی و ذخیره آنها میباشد، زیرا این مواد دارای مقاومت بالادر مقابل خورندگی و مواد شیمیایی و اسیدی هستند.

امروزه شرکت های تولید کننده زیادی در سراسر دنیا در سیستم آب و فاضلاب از پلی اتیلن برای تولید لوله های آبی و فاضلابی وهمچنین مخازن آب شیرین و مخازن نگه دارنده مواد شیمیایی و اسیدی و مخازن نگهدارنده آب های سطحی (Retention tanks) استفاده میکنند.

نکته قابل ذکر این است که هزینه های اعمالی برای یک کارفرما زمانی کاهش پیدا می کنند که در دراز مدت مجبور به بازبینی های مکرر و تعویض اقلام ومحصولات نباشند

سپتیک های پلی اتیلنی هزینه خرید ،نصب و همچنین هزینه نگهداری کمتری را داشته و نیازی به آب بندی و عایق کاری ندارند.


از دیگر مزایای سپتیک های پلی اتیلن پیش ساخته تولیدی این شرکت میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

سیستم کاملاً آماده
نصب ساده و آسان
تصفیه دائم
آب بندی کامل و دقیق
سالم و بهداشتی
مقاوم در مقابل حوادثی چون زلزله

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن

Advantages of septic tanks of polyethylene
سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره دفنی

سپتیک تانک دو جداره اسپیرال به گونه ای طراحی گردیده که مقاومت زیادی در برابر فشار خارجی روی لوله دارد و با شرایط فشار داخلی کم و یا ثقلی – مدفون در زیر زمین و یا روی زمین و یا زیر آب قابل نصب و اجرا می باشد.


موارد کاربردها

جمع آوری و دفع فاضلاب شهری
جمع آوری آبهای سطحی
انتقال فاضلاب صنعتی
مصارف کشاورزی و زهکشی
پل های پلی اتیلن و …

ویژگی ها و مشخصات مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره به روش اسپیرال از سایز ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیمتر تولید بر اساس استاندارد ISO9969، DIN 16961، ISIRI 9116-2، EN 13476
نحوه اتصال بصورت مکانیکی، کمربند الکتروفیوژن و جوش اکسترودری
امکان تولید لوله در طول های ۱۲ – ۹ – ۶ متری


اجزای سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره دفنی فاضلابی

با توجه به تصاویری که در بالا قابل مشاهده می باشد، هر مخزن سپتیک از جنس پلی اتیلن متشکل شده از اجزای مختلفی است که عبارتند از:

فلنچ ورودی، که به عنوان اولین جز اصلی سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد و شامل لوله ورودی به سپتیک پلی اتیلن است.
مخزن اولیه، این قسمت از سپتیک تانک پلی اتیلنی به عنوان فعال ترین قسمت این مخزن به شمار می رود که با استفاده از بافل از قسمت دوم مخزن جدا شده است، این قسمت بیشترین حجم مربوط به دستگاه سپتیک از جنس پلی اتیلن را به خود اختصاص می دهد که بصورت تقریبی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد حجم کل سپتیک تانک را شامل می شود.
دیوارۀ جدا کننده داخلی، که این قسمت به جهت جلوگیری از ورود چربی، روغن شناور شده و معلق و همچنین، لجن موجود به مخزن دوم یعنی مخزن زلال ساز تعبیه شده است.
مخزن زلال ساز فاضلاب، تعبیه این مخزن به جهت ذخیره و نگه داری آب زلال شده و عاری از فاضلاب و لجن شناور می باشد که تقریباً حدود ۳۰ درصد از حجم مخزن سپتیک تانک را به خود اختصاص داده است.
قسمت مربوط به تهویه هوا، تعبیه این قسمت به جهت ایجاد فضای مناسب برای تبادل گازهای تولید شده ( گازهایی که از فرآیند های بی هوازی فاضلاب به دست می آید ) به بیرون از مخزن در نظر گرفته می شود. گاز موجود در این قسمت معمولا گاز متان و گاز سولفید هیدروژن است که باید از مخزن سپتیک پلی اتیلن خارج شود.
قسمت خروجی فاضلاب، که این قسمت تشکیل شده از بافل و لوله خروجی مربوط به سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلنی می باشد.


کارکرد سپتیک تانک فاضلاب پلی اتیلنی


مرحله اول فرایند عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

فرآیند کارکرد دستگاه سپتیک تانک از جنس پلی اتیلن ساخت شرکت فرآب صنعت بدین صورت است که در ابتدای امر، فاضلاب موجود از طریق لوله های ورودی وارد مخزن اولیه سپتیک که به عنوان اولین قسمت دستگاه می باشد می شود. همانطور که در بخش قبلی مربوط به اجزای سپتیک پلی اتیلنی ارائه گردید، حجم این قسمت چیزی معادل با دو سوم از حجم کلی مخزن سپتیک تانک را در شامل می گردد.

پس از آن که فاضلاب وارد این قسمت شد، ذرات خارجی و مواد معلق موجود در فاضلاب وارد شده به دلیل برخورداری از وزن بیشتر، به سمت پایین مخزن شروع به حرکت نموده و در کف مخزن به شکل ته نشین جانمایی می شوند.

بخش دیگری از فاضلاب را که از روغن و چربی تشکیل شده است، به دلیل دارا بودن وزن کمتر به نسبت دیگر مواد تشکیل دهندۀ فاضلاب، به سمت بالا حرکت کرده و به صورت شناور بر روی سطح فاضلاب قرار می گیرند.


مرحله دوم فرایند عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

مواد ته نشین شده در کف مخزن سپتیک، پس از گذشت مدت زمانی، باعث تبدیل شدن به حجمی از لجن می گردد که در این مرحله، باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها در این لجن شروع به رشد و تکثیر خواهند نمود.

در فضای به وجود آمده، بر اثر واکنش های بیولوژیکی که در حین رشد و نمو باکتری ها صورت می گیرد باعث می گردد که مواد آلی آلاینده ها، تجزیه و فاضلاب موجود در مخزن سپتیک تصفیه گردد.

همچنین، روی دادن این واکنش ها باعث می گردد تا حجم قابل توجهی از لجن ها به بیوگازها تبدیل شده و در نتیجه، از حجم لجن کاسته شود.

بیوگاز ایجاد شده که اکثراً گاز متان می باشد از طریق قسمت ونت هوا و بر اثر تبادل هوا با محیط خارج از مخزن، از داخل سپتیک خارج می شود.


مرحله سوم فرایند عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

در مرحله بعد، پساب بخش اول پس از عبور از مسیر جریانی که به واسطۀ دیوارۀ جدا کننده در داخل مخزن تعبیه شده است، وارد مخزن ثانویه سپتیک تانک پلی اتیلنی می گردد. در این شرایط، ذرات روغنی و چربی گونه ای که در فاضلاب باقی مانده است به دلیل سبک بودن آن، بر روی سطح آب شناور گشته و در نتیجه، پساب تصفیه و زلال شده با استفاده از لوله خروجی از مخزن سپتیک تانک پلی اتیلن خارج می گردد.

نکته قابل توجهی که در این قسمت باقی می ماند، آن است که لجن موجود و انباشته شده در سپتیک تانک پس از گذشت یک الی دو سال می بایست از مخزن تخلیه گردد.


توجه

هنگام تخلیه لجن، راهکار مناسب آن است که قسمتی از لجن موجود، در داخل مخزن سپتیک فاضلابی باقی بماند تا لجن حاوی باکتری های بی هوازی و میکروارگانیسم های موثر، کماکان در فرآیند تصفیه قرار داشته و از ایجاد زمان مجدد به جهت راه اندازی فرآیند بیولوژیکی سپتیک و دوباره کاری در کارکرد تصفیه فاضلاب سپتیک تانک پلی اتیلن جلوگیری گردد.


مزایای استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره دفنی

طول عمر حداقل ۵۰ سال
مقاومت بالا در برابر اشعه ماورابنفش UV
مقاومت شیمیایی بسیار جالب در مقابل اسید ها، بازها، گازهای حاصله از فاضلاب
مقاومت در برابر خورندگی خاک و مواد اسیدی موجود در خاک
وزن سبک که موجب حذف بسیاری از هزینه های سربار می شود
انعطاف پذیری عالی جهت استفاده بهینه در مناطق ناهموار
نصب آسان و سریع
مقاومت خوب در برابر شکستگی و ترک (در مقابل زلزله)
ضریب زبری بسیار ناچیز

قیمت و خرید سپتیک تانک پلی اتیلن در اینجا

بازدید : 342
جمعه 17 مرداد 1399 زمان : 19:51

مشخصات فنی موتور ویبره (الکتروویبره)

ویبره بدنه - موتور ارتعاشی

ویبره بدنه در بخش هایی از صنعت که نیاز به ضربه، لرزش و ارتعاش است به کار می رود. این ارتعاش می تواند در ابعاد بزرگ و سنگین یا کوچک و سبک انجام گیرد که بستگی به خروجی موردنظر دارد. نحوه کارکرد و مکانیزم موتور ویبره بدنه به این صورت است که وزنه ای با نسبت چگالی بالا بر روی محور آن نصب گردیده است که این وزنه حدود 25 تا 50 درجه از 360 درجه محور را پر می کند (این امر بستگی به نوع موتور ویبره بدنه دارد). به حرکت افتادن موتور سبب انتقال مرکز ثقل و منتج به ایجاد ارتعاش و لرزش در کل دستگاه می گردد.


ویبره بدنه


ویبره بدنه به دو دسته برقی و بادی تقسیم می شود. ویبره بدنه برقی بسیار پرکاربرد و قدرتمند بوده و استفاده از آن بسیار رایج است. این نوع موتور ارتعاشی در دورهای 750، 1000، 1500 و 3000 با قدرت ضربه 10 الی 10000 کیلوگرم در انواع تکفاز و سه فاز موجود و قابل ارائه به مشتریان می باشد.

ویبره برقی بتن

ویبره بدنه بادی کاربردهای خاص دارد و در مکان هایی که خطر آتش سوزی و برق گرفتگی وجود دارد و امکان استفاده از ویبره بدنه برقی وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

ویبراتور بادی

ویبراتور بدنه کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد که می توان مواردی همچون ایجاد ضربه در قالب تونل مترو، تونل های شهری، قالب های پل های هوایی، دیواره رمپ و لوپ ها، قالب بدنه بتون سد، نوار نقاله ها، فیدرها، ماشین های ارتعاشی، ماشین های اندازه گیری، ایجاد لرزش در قالب ستون های بتنی، کانوایرها، فیلترها، قیف ها، سیلوها، سرندها، دستگاه های سنگ خرد کن، میزهای ویبره، خطوط انتقال، میزهای فشرده سازی، غربال ها و غیره را نام برد.


اجزاء ویبره بدنه شماره نام قطعه شماره نام قطعه
1 قاب 19 اورینگ
2 محفظه یاتاقان 20 اورینگ
3 پوشش وزنه 21 21a صفحه رگلاژ چپ - 21b صفحه رگلاژ راست
4 پوشش جعبه ترمینال 22 کاغذ تنظیم وزن
5 شفت موتور 23 پیچ
6 روتور 24 واشر
7 شفت روتور 25 پیچ
8 وزن ثابت 26 واشر
9 وزن قابل تنظیم 27 پیچ
10 جداکننده 28 واشر
11 بیرینگ ها 29 پیچ
12 پوشش بیرینگ 30 پیچ
13 خار فنری 31 واشر
14 خار فنری 32 آب بند کامل
15 پیچ 33 پیچ
16 واشر 34 واشر
17 بلوک نهایی 35 خار
18 گیره سیم 36 گریس خور

کاربرد موتور ویبره بدنه

به طور کلی سیستم هایی که از تکنیک ارتعاش استفاده می کنند و استفاده از موتور ویبراتور در آن ها الزامی است را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

سیستم های نوسان آزاد

که خود به دو دسته تقسیم می شوند:

الف - سیستم های چرخشی: نیروی ارتعاشی در این سیستم ها از طریق 360 درجه چرخش به صورت ساعت گرد یا پادساعت گرد عمل می کند. در این سیستم ها از یک موتور ویبره بدنه استفاده شده است.

موتور ارتعاشی

ب- سیستم های یک طرفه: نیروی ارتعاشی در یک جهت به صورت متقابل عمل می کند. در سیستم یک طرفه از دو موتور ویبره با مشخصات و قدرت یکسان استفاده شده است که جهت چرخش آن ها عکس یکدیگر است.

موتور ویبره صنعتی

سیستم های نوسانی که به سیستم تشدید وصل می شوند.

این سیستم ها نیازمند تشخیص صحیح و فنی جهت انتخاب موتور ویبراتور موردنظر و استفاده از کارشناس متخصص می باشند. در شکل زیر محل کاربرد هر کدام از سیستم های چرخشی و یک طرفه را مشاهده می کنید.


چک کردن مقدماتی

قبل از اتصال موتور از موارد زیر مطمئن شوید:

پلاک موتور را به طور کامل چک کنید و مطمئن شوید موتور خریداری شده با موتوری که شما سفارش دادید مطابقت کامل دارد.
موتور باید به طور کامل بررسی گردد تا در طی فرآیند انتقال و تحویل دچار آسیب هایی همچون (شکستن، ترک برداشتن و ضربه خوردن) نشده باشد.

موتور ویبره برقی

قبل از به کار انداختن موتورهای ویبره بدنه ای که برای مدت زمان طولانی در انبار مانده اند موارد زیر را رعایت کنید:

پوشش محافظ را بردارید و بررسی کنید که شفت به صورت آزاد می چرخد.
عایق بودن از لحاظ الکتریکی را چک کنید به این صورت که 2200 ولت جریان AC اعمال کنید که مدت زمان آن نباید بیش از 5 ثانیه بین فازها و 10 ثانیه بین فاز و زمین با تستر عایق الکتریکی تجاوز کند.

عملکرد ویبره بدنه برقی

بعد از گذشت دو سال از انبار کردن موتور ویبره ها بلبرینگ ها باید گریسکاری شوند.
بعد از گذشت سه سال از انبار کردن موتور ویبره ها بلبرینگ ها باید به طور کامل جایگزین گردند.

نصب

هنگامی که موارد ذکر شده را چک کردید به موارد زیر توجه نمایید:

تمامی موتور ویبراتورها به صورت صد درصد بر اساس نیروی گریز از مرکز دریافتی از تاسیسات تنظیم می گردند. نیروی گریز از مرکز موردنظر را می توان بر اساس مقادیری که به صورت درصد در برچسب های مرجع ذکر شده تنظیم کرد و میزان آن را با کاهش وزن صفحه های دریافت کننده کاهش داد.
هنگامی که موتور ویبره بدنه مونتاژ می شود، باید از ترکمتر برای پیچ ها استفاده نمود و پیچ ها را بر اساس میزان استاندارد تعیین شده سفت نمود. همچنین کلاس کیفی پیچ ها باید 8.8 باشد.
موتور ویبره بدنه ها با اتصال سطحی را در هر موقعیتی می توان نصب کرد، اما سطحی که تماس با آن برقرار می گردد باید بدون رنگ، تمیز و صاف باشد.

نصب موتور ویبره بدنه

هنگام نصب موتور ویبراتور، کابل ایمنی فولادی در ابعاد موردنظر باید بالای موتور نگه داشته شود تا ایمنی برقرار گرد. زمانی که کابل فولادی متصل شده است باید از نقطه اتصال حدود 15 سانتیمتر بلندتر قرار گیرد.

موتور ویبره بدنه

تعمیرات نامنظم و آچارکشی و سفت کردن به صورت نامناسب باعث شل شدن اجزا و به صدا افتادن دستگاه در حین کار می گردد.
در به کار بردن موتورها با حرکت افقی با دو عدد موتور ارتعاشی، جهت چرخش موتورها باید خلاف یکدیگر باشد. برای تغییر جهت چرخش موتورها جای دو کابل تغذیه کننده را تغییر دهید.
بعد از 15 الی 20 دقیقه کار کردن موتور، پیچ ها را بار دیگر با گشتاور مشخص شده سفت کنید و این عمل را دو الی سه ساعت بعد تکرار کنید.
هر ماه، محکمی پیچ ها را چک نمایید.

اتصالات الکتریکی

اتصالات الکتریکی موتور باید توسط فردی که دانش فنی در زمینه برق دارد (تکنسین برق) انجام گیرد.
مقادیر ولتاژ تغذیه و فرکانس باید با مقادیر قید شده روی برچسب موتور هم خوانی داشته باشد.
شکل اتصال در جعبه ترمینال باید مطابق با ولتاژ تغذیه ای که اعمال می شود باشد.


اتصالات ویبره بدنه

قبل از عملیات باید تمام تجهیزات لازم برای حفاظت الکتریکی تهیه شود (فیوز، سوئیچ حرارتی و ...)
اتصال به زمین موتور ویبراتور باید بر اساس پیچ اتصال به زمین در جعبه حرارتی و کنداکتورهای سبز و زرد بر روی کابل تامین انجام شود.

موتور ویبره

کابل تامین باید مطابق با مقادیری که بر روی برچسب موتور ویبره نشان داده شده است انتخاب گردد.
اگر کابل انتخاب شده نسبت به سوکت اتصالی کوچکتر باشد، کاهش در میزان حفاظت رخ خواهد داد.
مطمئن شوید کابل تامین به صورت محکم و بدون اتصال کوتاه متصل گردیده است.
شل بود اتصال کابل باعث خرابی در جریان کار می شود و به همین دلیل می تواند به سیستم آسیب برساند.
بعد از اتصال کابل، مطمئن شوید که بست اسفنجی سیم جا خورده است.

دستورالعمل تعمیر و نگهداری موتور ویبره بدنه

عوض کردن بلبرینگ

نگهداری موتورهای ویبره بدنه باید توسط اشخاصی انجام شود که دانش فنی کامل در این زمینه دارند.
قطعات آسیب دیده باید با قطعات جدید و اصل جایگزین گردند.
قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض اجزای داخلی موتور ویبراتور مطمعن شوید که جریان برق قطع شده است و کابل تامین برق از موتور جدا شده است.
پوشش محافظ، اورینگ، وزنه ها و خار را جدا کنید.
پیچ های پوشش پایه را باز کنید.

ویبره بدنه

امکان در آوردن شفت روتور و پوشش موتور از طرف دیگر به وسیله اعمال نیرو از هر دو طرف شفت روتور امکان پذیر می گردد.

ویبره بدنه یا الکترو ویبره

به آرامی شفت روتور را از پوشش جدا نمایید.
با استفاده از روزنه ها پوشش را از قاب جدا کنید.

ویبره بدنه یا موتور ویبراتور

پس از درآوردن رینگ قفلی و محفظه گریسکاری با استفاده از ابزار مناسب بدون آسیب به محفظه بلبرینگ ها، بلبرینگ ها را در آورید.

ویبره بدنه یا الکترو ویبره

مطمئن شوید بلبرینگی که می خواهید تعویض کنید مشخصات یکسانی با بلبرینگ قبلی دارد.
اگر در حین تعویض بلبرینگ محفظه بلبرینگ آسیب ببینید، باید پوشش نیز با پوشش جدید تعویض گردد.
بلبرینگ ها را با استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب در محفظه قرار دهید.
هنگام مونتاژ مراقب باشید که تمامی اجزایی که جهت نصب آن قسمت باز کردید را به صورت مناسب و دقیق در جای خود قرار داده اید.
قبل از مونتاژ قاب محافظ و وزنه ها، کنترل کنید که شفت روتور به راحتی می چرخد و در جهت محوری حدود 0.5 تا 1.5 میلیمتر حرکت می کند.

گریسکاری بلبرینگ ها

عملیات گریسکاری بلبرینگ ها در هر نوع موتور ویبره بدنه ای باید انجام گیرد. بلبرینگ های ساچمه ثابت نیازی به گریس ندارد، در این دسته از بلبرینگ ها باید یاتاقان قدیم را با یک جدید جایگزین نمود.

در شرایط سخت کاری (درجه حرارت محیط بالا، کار 24 ساعت بدون توقف و کار عمودی) روغنکاری بیشتر لازم است.

گریس توصیه شده جهت گریسکاری BPLS3، گریس قلیایی لیتیوم است. مخلوط کردن گریس هایی که مارک های مختلف دارند در صورتی که مشخصات فنی یکسانی دارند باعث گرم شدن بلبرینگ می گردد.

با استفاده از قرار دادن گریس آب بندی شده روی قاب به راحتی و بدون در آوردن بلبرینگ می توان گریسکاری دوره ای را به آسانی انجام داد.

شفت روتور را با دست بچرخانید تا روغن به خوبی پخش گردد.

کنترل ها

جریان موتور در حال حرکت را بررسی کنید و مطمئن شوید که از مقادیر استاندارد که بر روی برچسب موتور درج شده تجاوز نمی کند.
بدون نقص بودن اتصالات را تست کنید و کابل اتصال را جهت عاری بودن از هرگونه آسیب به صورت ظاهری بررسی نمایید.
صدایی که از بلبرینگ و قسمت های دیگر موتور به گوش می رسد را بررسی نمایید.
تمامی پیچ ها را بررسی و در صورت شل بودن آن ها را تا رسیدن به مقدار گشتاور لازم سفت نمایید.
دمای محیط کاری نباید بیش از 40 درجه سانتیگراد باشد.

خرید انواع ویبره بدنه از لرزان صنعت

بازدید : 392
پنجشنبه 16 مرداد 1399 زمان : 20:27

جهت انجام پروژه های ساختمانی و بتن ریزی در مقیاس های متوسط و کوچک از شیلنگ ویبراتور دریلی استفاده می گردد. ویبراتور برقی دریلی جز شیلنگ ویبراتورهای برقی به حساب آمده و نحوه کار با این دسته از شیلنگ ویبره بتن بسیار ساده تر از انواع شیلنگ ویبراتور می باشد و دردسرهایی نظیر نیاز به محلی جهت استقرار بتن یا نیاز به تعویض روغن و بنزین در زمان های مشخص را ندارند و به راحتی با برق تکفاز قابل کار کردن می باشند، همچنین وزن سبک شلنگ ویبره دریلی یک از مزیت های اصلی این نوع از شیلنگ ها محسوب گردیده و آن را به یکی از پرطرفدارترین از انواع شیلنگ ویبراتور تبدیل نموده است.

نکته: یکی از مهمترین نکات که در خرید شیلنگ ویبره دریلی با طول 3 متر حتما باید به آن توجه نمود، انتخاب شیلنگ ویبراتور با موتور 1200 وات می باشد. چنان چه قدرت موتور شیلنگ ویبره دریلی کمتر از 1200 وات باشد، شیلنگ قابلیت ایجاد ارتعاش کافی و ویبره کردن بتن به صورت مناسب را دارا نخواهد بود.


مزایای شیلنگ ویبره دریلی بدنه پلاستیکی:

این دسته از شلنگ ویبراتورها از لحاظ راحتی و سهولت در انجام عملیات ویبره در بتن به عنوان بهترین نوع شیلنگ ویبره شناخته شده، به آن دلیل که بر خلاف شیلنگ ویبراتورهای مکانیکی نیاز به موتوری مستقل که وظیفه تامین نیروی محرک شیلنگ را داشته باشد ندارند، همین امر باعث می شود کار کردن با آن بسیار سهل و آسان باشد، همچنین عملیات انتقال و جابجایی آن به دلیل پوسته پلاستیکی و وزن بسیار سبک شیلنگ ویبره به راحتی انجام گیرد.


کاربردهای اصلی شیلنگ ویبره دریلی بدنه پلاستیکی:

از کاربردهای اصلی این دسته از شیلنگ ویبراتور برقی می توان به بتن ریزی سقف ها، ستون ها و مقاطعی اشاره نمود که فضای کافی وجود ندارد. افرادی که با عملیات بتن ریزی و ویبره کردن بتن آشنایی کامل دارند می دانند در هنگام بتن ریزی سقف و ستون اپراتور محل مناسبی جهت استقرار نداشته و همچنین محلی برای قرار دادن موتور ویبراتور نیز وجود ندارد. به همین خاطر در این مواقع از ویبراتور برقی دریلی به دلیل عدم نیاز به محلی جهت استقرار و همچنین راحتی کار و انجام عملیات ویبره کردن بتن توسط اپراتور استفاده می گردد.


قیمت شیلنگ ویبره برقی دریلی:

قیمت ویبراتور برقی دریلی به دلیل سرهم بودن موتور ویبراتور و شیلنگ ویبراتور بسیار مناسب بوده و از قیمت آن از انواع شیلنگ ویبراتور پایین تر می باشد. در حال حاضر ویبره برقی دریلی به عنوان ارزان ترین نوع شیلنگ ویبره بتن شناخته می گردد.


نحوه به کارگیری ویبراتور دریلی:

ویبره دریلی از طریق ارتعاشی که ایجاد می کند بتن را ترکیب و مخلوط نموده و باعث از بین رفتن حباب های موجود در آن و ایجاد بتنی مستحکم و با مقاوت بالا می گردد.
مراحل کار با شیلنگ ویبراتور دریلی:

1- شفت خروجی موتور ویبراتور را به داخل انتهای شیلنگ ویبراتور وارد نمایید.

2- از طریق مهره شیلنگ ویبراتور، شیلنگ ویبراتور رو بر روی شفت خروجی موتور ویبراتور ببندید.

نکته جالب: بستن شیلنگ ویبراتور دریلی بر روی شفت موتور ویبراتور از طریق یک رزوه چپ گرد انجام می پذیرد.(برای بستن شلنگ ویبراتور بر روی شفت موتور باید شیلنگ ویبراتور را به سمت چپ چرخاند). علت این امر این بوده که جهت چرخش موتور در حین عملیات ویبره کردن به سمت راست می باشد. خلاف جهت بودن پیچ اتصالی با جهت گردش موتور ویبراتور باعث می شود تا در حین عملیات به هیچ وجه پیچ اتصال باز نگردد.

3- دکمه روشن/خاموش قرار گرفته بر روی دسته موتور ویبره حرکت ارتعاشی و ضربه ای شیلنگ را به وجود می آورد. اگر نیاز دارید از شیلنگ ویبره دریلی به مدت زمان طولانی استفاده کنید می توانید از طریق دکمه قرار گرفته در زیر دکمه روشن/خاموش، دکمه را بر روی حالت روشن قفل نمایید.

نکته: همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که در بازه های زمانی منظم باید به موتور ویبراتور استراحت دهید و استفاده از کلید قفل کن دستگاه توصیه نمی گردد. کار کردن مداوم با شلنگ ویبراتور دریلی و بدون ایجاد وقفه و استراحت به موتور ویبراتور آن، باعث داغ کردن و خراب شدن موتور آن می گردد.

4- اگر اولین بار است که شیلنگ ویبره دریلی را استفاده می کنید، سر ویبراتور را بر روی زمین یا سطحی سخت بکوبید.

5- سر شیلنگ ویبره برقی دریلی را بر اساس کاری که انجام می دهید و عمق توصیه شده با توجه به کاربرد مدنظر در داخل بتن فرو کنید.

6- هنگامی که کار به اتمام می رسد، دکمه را بر روی حالت خاموش قرار دهید.

7- دوشاخه را حتما از پریز بکشید.

8- شیلنگ ویبراتور از موتور ویبراتور بتن دریلی جدا نمایید. این امر از پیچ و تاب خوردن شیلنگ جلوگیری نموده و باعث افزایش عمر آن می گردد.

کمیل صحیح عملیات ویبره زنی از مشخصه ‌های نهایی در کیفیت بتن می باشد. لذا تمام مهندسین کاربلد و آنهایی که در عرصه ساخت ‌و ساز جدی هستند، همواره برای آنکه بتوانند سطح کیفی مطلوبی در انتهای کار بتن ریزی داشته باشند، ویبره زنی بتن را جدی می‌ گیرند. لذا می ‌دانند که هر حجم کاری نیاز به گونه‌ های خاصی از دستگاه ‌های ویبراتور دارند. مانند ویبره دریلی که یک ابزار کوچک اما بسیار مناسب و کارآمد در فضا های کوچک و محدود بتن ریزی شده می باشد.

امروز شیلنگ ویبره دریلی بتن تبدیل به یکی از ابزارهای اصلی جهت بتن ریزی در مقیاس های کوچک، متوسط و به خصوص پروژه های ساختمانسازی تبدیل شده است. این دسته از شیلنگ ویبراتورها همانند دریل عمل می کند، بدین صورت که با اتصال دوشاخه به پریز و با فشردن کلید تعبیه شده بر روی دستگاه، ویبره دریلی به حرکت افتاده و نیرو ارتعاشی را به سر شیلنگ منتقل می سازد.


بررسی ویبره دریلی پوسته آلومینیومی


ویبره دریلی یک دستگاه با قابلیت حمل و نقل است. از این ‌رو قاعدتاً از ویبره دریلی با عنوان گونه سیار در جمع انواع ویبراتور ها یاد می شود.

شکل و حالتی شبیه به دریل های آشنایی که دیده ‌ایم دارند و اتصال از طریق کابل ‌های برق کار می ‌کنند.

این مدل از ویبراتور ها که عموماً با عنوان ویبره دریل بتن در سطح کارگاه ‌های ساختمانی شناخته شده هستند، با هدف خلق ماشین موتوری که قابلیت حمل‌ و نقل آسان داشته باشد، ابداع شده ‌اند.

هدف نهایی از طراحی تا ساخت و در نهایت بهره‌ برداری از ویبراتور دریلی بتن آن است که بتوان در فضا های بسیار محدود ساختمانی و یا محل ‌ها با قابلیت دسترسی بسیار سخت مورد استفاده قرار گیرند.

در این بین می‌ خواهیم از محصولی صحبت کنیم که می ‌تواند نمونه بسیار کارآمدی در جمع انواع ویبره دریلی باشد.



تعریف کلی از ویبره دریلی بدنه آلومینیومی


در کار با انواع دستگاه های ویبره دریلی، نکات قابل اهمیت در نحوه طراحی دستگاه در کنار تامین قدرت آن می باشد. اینکه دستگاه مذکور بتواند حداکثر قدرت ممکن را در کنار وزنی محدود و تقریباً کم تامین نماید.


در طراحی ویبره دریلی وزن در تقابل با قدرت دستگاه قرار دارد. لذا قرار دادن قدرتی معادل با 1250 وات در چنین وزنی مشخصه قابل توجهی خواهد بود. یک دلیل ساده برای تامین این مشخصه استفاده از بدنه آلومینیومی است.

چرا که آلومینیوم، فلزی سبک و در عین حال بسیار مقاوم است. از سوی دیگر بدنه آلومینیومی در طراحی ویبره دریلی تحمل نصب موتور های قدرتمند را دارد. زیرا می تواند آن استحکام لازم را برای دستگاه مذکور تأمین نماید.


ویبره دریلی بتن پوسته آلمینیومی که مورد توجه ما قرار گرفته است، برای شیلنگ ویبراتور با سایز 1.5 اینچ طراحی شده است. البته ویبره دریلی مذکور این قطر از شیلنگ ویبراتور را همراه با مدل‌ های یک، دو و یا سه متری تامین خواهد کرد.

مشخصات فنی از ویبره دریلی بدنه آلومینیومی


همان ‌طورکه قید کردیم در طرح ساخت ویبره دریلی بدنه آلومینیومی از یک موتور قدرتمند استفاده شده است. که در دریل مذکور توانسته تا با کاهش وزن، این دستگاه را به یک ماشین ایده ‌آل در فضا های ساخت‌ و ساز تبدیل کند.


ویبراتور برقی دریلی مذکور از نیروی برق 220 ولت شهری در کارکرد خود استفاده می ‌کند. موتور به ‌کار رفته در این ویبراتور برقی دریلی از انواع موتور AC در شرایط کارکرد همراه با برق 220 ولت AC و 50 هرتز می باشد. برقی که به راحتی در هر فضای کاری در دسترس قرار خواهد گرفت.


به‌ این‌ ترتیب ویبره دریلی مذکور به ‌راحتی از پس شیلنگ‌ ها تا قطر 1.5 اینچ همراه با طول های دو و حتی سه متر بر خواهد آمد.

اگر اهل فن باشید و در فضا های ساختمانی فعالیت مستمر کرده باشید، به خوبی می‌ دانید که انواع ویبره دریلی قادر به تامین قدرت لازم برای کارکرد شیلنگ ها به طول بیش از دو متر نیستند.

تنها مدل ‌های محدود از برند های مطرح همراه با طراحی‌ های خاص است که می ‌توانند شیلنگ‌ ها با طول های بیش از دو متر را پاسخگو باشند.


اما در سوی دیگر ماجرا ویبراتور دریلی بتن مذکور قابلیت ارتعاش 13000 ضربه در دقیقه را در مشخصه‌ های خود تامین خواهد کرد.

ارتعاش 13000 در دقیقه یک عدد قابل ‌توجه است و می‌ تواند معرف کارایی سطح بالای موتور دستگاه ویبره دریلی مذکور باشد. البته چنین ارتعاشی نباید از دامنه فرکانس بالایی برخوردار شود.

چرا که فرکانس بالا همراه با دامنه سنگین خاصیت استحکام بتن را متزلزل خواهد کرد. قاعدتاً انواع ویبره دریلی را به گونه ‌ای طراحی می ‌کنند که در آنها شاهد فرکانس‌ های بسیار بالا در مقابل دامنه کوتاه باشیم.



مزایای شیلنگ ویبراتور دریلی پوسته آلمینیومی:

1- قدرت بالا در عین وزن پایین

2- دارای ایمنی بالا جهت به صفر رساندن خطرات برق گرفتگی

3- مورد پسند مشتریان به دلیل طراحی مناسب و قابلیت حمل آسان

4- پوسته آلمینیومی موتور و قاب محافظ شیلنگ ویبراتور دریلی از ورود هرگونه بتن به داخل موتور ویبراتور جلوگیری به عمل می آورد.

5- مقاومت بالای بدنه که از خرابی آن در حین کارکرد جلوگیری به عمل می آورد.

6- نگه داشتن دستگیره شیلنگ ویبره باعث می گردد تا اپراتور در حین عملیات دچار خستگی نگردد.


کاربردهای شیلنگ ویبره دریلی:

از کاربردهای اصلی این دسته از شیلنگ ویبراتورها می توان به بتن ریزی ستون ها، دیوارها، راهروها، جداول، بلوک های بتنی، راه های باریک، دیوارهای پایه و پی سازی در مقیاس کوچک اشاره نمود.

نکته: در هنگام خرید شیلنگ ویبراتور دریلی با طول 3 متر به این نکته توجه شود که قدرت موتور شیلنگ ویبراتور 1200 وات باشد. شیلنگ ویبره با قدرت کمتر از 1200 وات توان ویبره کردن و از بین بردن آب های اضافی، خلل و فرج و حباب های موجود در بتن را دارا نمی باشند.


زمان صحیح ویبره کردن بتن:

مهمترین عامل در تعیین زمان مناسب ویبره نمودن بتن، میزان فرکانس شیلنگ ویبراتور دریلی است که از آن استفاده می کنیم. هرچه میزان فرکانس شیلنگ ویبراتور بیشتر باشد، زمان مورد نیاز برای ویبره کردن بتن کاهش می یابد.


چگونگی کارکرد شیلنگ ویبراتور دریلی

در طراحی تا ساخت انواع شیلنگ ویبراتور دریلی هدف نهایی ایجاد ارتعاش خواهد بود. این موضوع توسط تجهیزی با نام پوکر در بدنه ی انواع شیلنگ ویبراتور دریلی تامین خواهد شد. در واقع آن نیرویی که با کمک انواع تغذیه های مکانیکی و برقی و بادی تامین خواهد شد، شکلی دورانی داشته و این نیروی دورانی با استفاده از پوکر به یک حرکت قدرتمند ارتعاش تبدیل خواهد شد. پوکر در سر شیلنگ ویبراتور دریلی قرار گرفته است و همراه با ارتعاش باعث از بین رفتن حباب های موجود در بتن خواهد شد.

پوکر توانایی تولید نیروی ارتعاشی بسیار زیادی را خواهد داشت. نیرویی که در صورت استفاده ی صحیح کارآمد خواهد بود. حضور کوتاه شیلنگ ویبراتور دریلی در بتن کارآمد نخواهد بود و ساختار بتن را ضعیف خواهد کرد، در حالی که نگه داشتن بیش از حد شیلنگ ویبراتور دریلی در بتن باعث خرد شدن دانه ها و کاهش مقاومت بتن خواهد بود. در مراحل خرید تا فروش ویبراتور دریلی موضوع قدرت پوکر، میزان ارتعاش و حتی توان تولید فرکانس های متنوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا این موضوع همراه با نگاهی حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد.


شیلنگ ویبراتور دریلی خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

هر بازاری در خود از جنس های با کیفیت تا بدون کیفیت مطلوب را دارا می باشد. فروش ویبراتور دریلی نیز در سطح بازار خالی از این موضوع نخواهد شد. از این رو بسیاری از فعالان این عرصه همراه با نام و نشان هایی از انواع سازنده های خوش نام در مسیر خرید این تجهیز گام بر می ‌دارند.

قیمت شلنگ ویبره موضوع بسیار تاثیرگذاری در خرید و فروش ویبراتور دریلی خواهد بود؛ اما همه چیز در هنگام خرید تا استفاده، در قیمت خلاصه نخواهد شد. کارایی در کنار کیفیت و دوام همواره به چشم می‌ آید و بسیاری از خریداران تا فعالان این عرصه علاقه ندارند که خودشان را اسیر جنس بدون کیفیت نمایند.

بازدید : 230
دوشنبه 13 مرداد 1399 زمان : 16:43

فروش کمپکتور (قورباغه ای و صفحه ای)

کاربری كمپكتور در زمینه فشرده کردن و متراكم كردن مصالح ساختمانی اعم از خاكی و سنگی می باشد. انواع کمپکتور بر اساس چهار عامل وزن استاتیکی، ضربه، ارتعاش و همچنین کنترل برای متراکم کردن مصالح ساختمانی بهره می برد. کمپکتور ها در واقع مکمل غلتک ها می باشند. نوع دستی کمپکتور مناسب برای محوطه ها با فضای کوچک می باشد و جهت زیر سازی و کوبش محیط های با عرض کم مناسب می باشد.



مشخصات فنی کمپکتور ( بنزینی و دیزلی)


كمپكتور ها یا کامپکتور ها در اندازه و ابعاد متنوع و همچنین با قدرت ضربه 1500 تا 6000 کیلوگرم در سانتی متر به مشتریان ارائه می گردد. کمپکتور ها از لحاظ دسته بندی بر اساس سوخت و شاسی به دو گروه متفاوت تقسیم می شوند.


انواع کمپکتور از لحاظ سوخت

انواع کمپکتور از لحاظ مصرف سوخت به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

کمپکتور دیزلی
کمپکتور بنزینی

انواع کمپکتور از لحاظ شاسی

انواع کمپکتور قابل ارائه به مشتریان بر حسب نوع شاسی آن عبارتند از:

کمپکتور صفحه ای
کمپکتور قورباغه ای

کمپکتور قورباغه ای چیست؟

اصولا این نوع محصول در محیط هایی با فضای کم و محدود مانند تعمیرات آسفالت، پی ریزی ساختمان، کار حفاری و غیره استفاده می شود. از اصلی ترین کاربری های کمپکتور قورباغه ای می توان به فشرده سازی یا کمپکت کردن کانال های کوچک آب اشاره نمود که در این مکان هان امکان استفاده از کمپکتور های بزرگ یا صفحه ای وجود ندارد.


کمپکتور صفحه ای چیست؟

عمده مصرف این نوع ار انواع کمپکتور در فضاهایی است که با مجدودیت مواجه نیستیم و امکان مانور حرکتی زیاد می باشد. از جمله کاربری های کمپکتور صفحه ای می توان به صنایع پیاده روسازی، محوطه سازی، حیاط سازی، ساخت پارکینگ، فشرده سازی، کمپکت، کوبنده خاک، زیرسازی، پی سازی، پی ریزی، متراکم کننده خاک، فشرده سازی خاک، شن، ماسه و آسفالت اشاره نمود.

شاسي كمپكتور

شاسی کمپکتور هيساكی Hisaki محصول کشور مالزی
شاسی کمپکتور ميكاسای Mikasa محصول کشور ژاپن
شاسی کمپکتور هوپت Hoopt محصول کشور سنگاپور
شاسی کمپکتور كوپاز Copaz محصول کشور کره

همچنین کمپکتور چينی و کمپکتور ايرانی نیز به مشتریان قابل ارائه می باشد.

کمپکتور چیست؟

کمپکت کردن یا فشرده سازی را فرآیندی گویند که در آن با نیرویی مکانیکی چگالی یک ماده را افزایش می دهند. در عملیات فشرده سازی، با کاهش فضای خالی بین ذرات تشکیل دهنده خاک و آسفالت آنها را متراکم می نمایند، به مرور زمان ماده سست و کم مقاومت نشست می کند و به صورت طبیعی خود را متراکم خواهد ساخت. در عمل فشرده سازی یا کمپکت کردن با اعمال نیروهای مکانیکی گوناگون، زمان مورد نیاز برای فشرده سازی را از سال ها به ساعت ها کاهش می دهیم. مکانیزم عملکرد در کمپکتورهای صفحه ای به این صورت است که در کمپکتورهای صفحه ای ارتعاش ایجاد شده از روتور گریز از مرکز به صفحه کمپکتور منتقل می شود. ارتعاش در صفحه کمپکتور، ماشین را رو به جلو حمل می کند. حرکت ارتعاشی همراه با وزن دستگاه عمل فشرده سازی یا کمپکت کردن را ممکن می سازد. کمپکتور دارای کاربری های متعددی از جمله فشرده سازی، کمپکت، کوبنده خاک، زیرسازی، پی سازی، پی ریزی، متراکم کننده خاک می باشد.

فشرده سازی خاک یا آسفالت با یکی از نیروهای زیر یا ترکیبی از نیروها انجام می گردد:

فشار ثابت استاتیکی
اصابت (برخورد)
دستکاری یا لرزش (ویبراسیون)

در حقیقت کمپکتورها ماشین آلاتی هستند که جهت متراکم کردن مصالح خاکی و سنگی و پی سازی برای ساختمان بکار می روند و مکمل کار غلطک ها می باشند. کمپکتورها از چهار پارامتر برای کوبیدن خاک استفاده می کنند:

وزن استاتیکی
ضربه
ارتعاش
کنترل

ملاک تشخیص میزان کارآیی کمپکتورها

دو مشخصه مهم کمپکتورها که ملاک تشخیص میزان کارآیی آن ها می باشند عبارتند از:

ابعاد صفحه
مقدار نیرویی که در هر بار ضربه وارد می کند بر حسب کیلونیوتن

کمپکتورها در ابعاد گوناگون و از قدرت کوبش 1500 تا 6000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع در بازار موجود می باشند.

موتور کمپکتور

موتورهای مورد استفاده در کمپکتورها می توانند هر یک از برندهای زیر باشند:

موتور هوندا
موتور روبین
موتور كاوازاكی
موتور سوبارو
موتورهای چينی

سرعت حرکت در کامپکتورها

سرعت حرکت در کامپکتورها به عواملی اعم از قدرت حرکت دستگاه شیب زمین نوع سطح، نوع مصالح و غیره بستگی دارد. بطوری که دستگاه در تک تک این آیتم ها سرعت های مختلفی خواهد داشت. برای مثال در محلی که شب زمین صفر و سطح آن از خاک نرم باشد، با کامپکتوری به قدرت 5 اسب بخار و ضربه 1.5 با وزن تقریبی 80 کیلو گرم، سرعت بیشتری خواهد داشت نسبت به کامپکتوری که در شیب +3 و خاکی با دانه های شکسته و ضربه 3 تن با وزن 200 کیلو باشد.

قدرت ضربه در کامپکتورها

قدرت ضربه در کامپکتورها از 1000 کیلو الی 8000 کیلو متفاوت است که اغلب از مدل های 1.5 تن و 3 تن استفاده می شود. بر حسب قدرت موتور، ابعاد صفحه و وزن خود دستگاه محاسبه می شود. عمل آن بدین صورت است که نیروی چرخشی موتور به لنگ داخل دستگاه منتقل شده و آنرا حرکت می دهد لذا صفحه دچار پرش شده و ضربه های متوالی را به سطح وارد می نماید که این ضربه ها در دقیقه بر حسب دور متفاوت می باشد.

حداکثر راندمان کاری در روز

همانطور که در قسمت سرعت حرکت در کامپکتورها ذکر شد حداکثر راندمان کاری در کمپکتورها متفاوت است و باید به این موضوعات این مطلب را نیز اضافه نمود که در هر 3 ساعت کار 30 دقیقه استراحت به دستگاه داده شود جهت جلوگیری از فشار زیاد به دستگاه. در کل اطلاعات جهت محاسبه راندمان کاری را باید نسبت به آیتم های فوق الذکر در نظر گرفت.
مصرف سوخت و نوع سوخت

کامپکتورها از نظر تامین نیرو به سه دسته کلی بنزینی گازوئیلی و برقی تقسیم می شود که اغلب آنها بنزینی هستند. مصرف سوخت در دستگاه به راندمان کاری مرتبط است به طور میانگین حدود 1 لیتر در ساعت. در دستگاه های گازوئیلی مصرف کمتر است. این مقدار مصرف در موتورهای برقی که بسیار کم مورد استفاده است بالا بوده و توجیه اقتصادی ندارد.

مکانیزم کارکرد کامپکتور

کامپکتور وسیله ای جهت فشرده سازی سطوح می باشد تا عمل کف سازی با سهولت انجام شود. مکانیزم عملکرد کمپکتورها به این صورت می باشد که نیرویی که از موتور به صورت چرخشی به وسیله فولی و تسمه به شفت متصل به لنگ وارد می شود و شفت را با سرعتی به چرخش در می آورد که باعث پرش صفحه کمپکتور بشود. در هر بار چرخش و پرش یک بار عمل کوبش انجام می شود که این عدد در سرعت به تعداد بالایی می رسد.

دانه بندی مناسب جهت کمپکت کردن

تمامی سطوح و خاک ها از دانه های درشت گرفته تا دانه های ریز گرد و شکسته و نوک تیز، همه قابل فشرده سازی می باشند ولی از نظر فشار و دوام با هم متفاوت هستند و این موضوع مورد بحث می باشد که سرعت حرکت ، مقدار انسجام و غیره همه در نوع دانه بندی خاک جهت کمپکت کردن مورد بررسی است. دانه های گرد و در اصطلاح رودخانه ای، نرم و دارای سطح صیقلی میباشند که اصطکاک کمتری ایجاد کرده و سرعت حرکت را افزایش می دهد. در سوی دیگر دانه های شکسته و زبر می باشند که کامپکت کردن آنها کمی مشکل تر است و باید به دفعات این کار انجام شود که مرطوب کردن آنها باعث سهولت کار می شود.

از چه نوع کامپکتوری برای کمپکت کردن باید استفاده کرد؟

برای استفاده از کامپکتورها باید به فضای اجرایی توجه نمود به این طریق که کمپکتور صفحه ای سبک یا سنگین نسبت به نوع خاک سطح محاسبه می شود. بدین صورت که برای کوبیدن سطوح در انجام عملیات هایی با فضای اندک همانند کانال ها و راه های محل عبورلوله یا کابل های مخابراتی یا برق کشی، از کمپکتورهای قورباغه ای یا پرشی استفاده می شود.

ابعاد پلیت کامپکتورها اعم از پرشی یا کانگورویی، صفحه ای و صفحه ای سنگین از ابعاد 25*25 تا الی 90*65 می باشد.

قطعات یدکی کامپکتور

در کامپکتور ها قطعات مصرفی شامل مواردی هستند که بیشترین استهلاک بر روی آن قرار دارد. مانند قسمت موتوری هندل و پایه هندل که عمل استارت اولیه را بر عهده دارد، همچنین درقسمت سیم گاز و اجزاء داخلی و در قسمت شاسی فنر میانی که اغلب از جنس لاستیک می باشد که لرزش و ضربات را گرفته تا به موتور وارد نشود، بیشترین استهلاک را خواهد داشت.
سرویس و نگهداری کامپکتورها

جهت افزایش طول عمر کمپکتور و سالم ماندن دستگاه می بایست اقداماتی را انجام داد. از جمله:

تعویض روغن در هر 50 ساعت کاری
فیلتر هوا هفته ای یک بار مورد برسی قرار گرفته و نظافت شود.
هر 500 ساعت نیاز به تعمیرات و سرویس اساسی دارد.
ماهی یکبار نیازمند به آچارکشی می باشد.
سیم گاز و هندل همواره مورد بررسی باشد.

بازدید : 289
شنبه 11 مرداد 1399 زمان : 22:48



یکی از پرکاربردترین انواع موتور ویبراتور، موتور ویبره بنزینی روبین می باشد. این نوع موتور ویبره بتن به دلیل عدم نیاز به برق برای پروژه های بتن ریزی در مقیاس های کوچک و متوسط بسیار کارآیی دارند و یکی از مناسب ترین گزینه ها جهت ویبره نمودن بتن در زمان عدم وجود برق محسوب می گردند. این دسته از موتور ویبراتورها قابلیت ساپورت شیلنگ ویبراتور در سایزهای 1، 1.5، 2 و 2.5 اینچ را دارا بوده و قدرت آن ها از موتور ویبراتور برقی بیشتر می باشد. در مورد قیمت ویبراتور بتن بنزینی باید این نکته را بیان نمود که قیمت این نوع موتور ویبراتور از نوع برقی بالاتر می باشد.






مزایای ویبراتور بنزینی روبین کدام است؟

1- عدم نیاز به برق و در نتیجه دردسرهای کمتر و ایمنی بیشتر

2- قدرت بیشتر موتور ویبره بنزینی نسبت به نوع برقی و توان خروجی بالا، که قابلیت ساپورت شیلنگ ویبراتور با قطرهای بالا را فراهم می نماید.

3- ضربات همسان و هماهنگ موتور ویبره بنزینی باعث افزایش طول عمر شیلنگ ویبراتور در طول زمان می گردد.

4- موتور ویبراتور روبین دارای یک قاب فلزی محکم بوده که موتور را در برابر خطرات احتمالی و ضربات به طور کامل محافظت می نماید.

5- کوپلینگ پیچی از جنس چدن در خروجی موتور ویبراتور، باعث ایجاد اتصالی جدانشدنی بین موتور ویبره بنزینی و شیلنگ ویبراتور می گردد و درصد جدا شدن شیلنگ ویبره در حین کار را بسیار پایین می آورد.

6- صدای موتور ویبره بنزینی روبین در مقایسه با موتورهای دیزل بسیار کمتر بوده و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری آن بسیار پایین تر می باشد.

7- موتور ویبراتور دارای سیستم قطع کن اتومات می باشد، به این صورت که در زمان کم بودن روغن موتور خود به خود خاموش می گردد تا آسیبی به موتور و اجزای داخلی آن نرسد.

8- در دسترس بودن بنزین به عنوان یک سوخت پرمصرف، سهولت در عملیات سوخت رسانی به موتور را فراهم می آورد.

9- ابعاد کوچک موتور در عین کارآیی بالا و قدرت متناسب

10- رواج استفاده از موتور ویبره بنزینی روبین در بازار ایران و در دسترس بودن لوازم یدکی این مدل موتور ویبراتور باعث گردیده تا در زمانی خرابی یا سرویس از لحاظ پیدا نمودن لوازم موتور به هیچ وجه دچار مشکل نشوید.


کاربردهای اصلی موتور ویبره بنزینی روبین چیست؟

1- مناسبترین گزینه برای مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد.

2- قدرت بالای موتور ویبره بنزینی امکان استفاده از آن در پروژه های با حجم متوسط و بزرگ را فراهم می آورد.

3- در مکان هایی که میزان رطوبت هوا بالا بوده و در صورت استفاده از موتور ویبره برقی خطر و احتمال برق گرفتگی وجود دارد، یکی از بهترین گزینه های پیش رو موتور ویبره بنزینی می باشد.

4- دوام و طول عمر موتور ویبره بنزینی استفاده از آن را در پروژه های عمرانی و بتن ریزی با مقیاس وسیع فراهم می آورد.


مشخصات موتور ویبراتور روبین:

موتور به کار رفته در موتور ویبره روبین، مدل روبین EY20 می باشد. قدرت این مدل موتور روبین 5 اسب بخار بوده و قدرت و کیفیت بسیار مناسبی دارد. موتور ویبراتور روبین از نوع شاسی ثابت بوده، به این صورت که شاسی به موتور اتصال داشته و برای چرخش موتور و کار با آن در جهت های مختلف، باید به طور کامل آن را از پایه چرخاند. اتصال موتور ویبراتور به پایه و ثابت بودن شاسی آن باعث افزایش دوام و طول عمر موتور ویبره بنزینی روبین گردیده و موتور ویبره را از خطرات احتمالی و ضربات به طور کامل حفظ می نماید. موتور ویبراتور روبین در سه نوع موتور ویبره بنزینی روبین چین، موتور ویبره روبین تایلند و موتور ویبره روبین ژاپن در بازار موجود که موتور ویبره ژاپنی دارای کیفیت و قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر است. چنان چه در مورد انتخاب هرکدام از این موتور ویبراتورها سوالی دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان فنی شرکت لرزان صنعت از مشاوره فنی رایگان آن ها بهره مند شوید.


قیمت موتور ویبره بتن چگونه است؟

قیمت ویبراتور بتن بنزینی روبین به دلیل 4 زمانه بودن موتور، قدرت بیشتر ویبره، طول عمر بالاتر و همچنین کیفیت بالاتر موتور ویبراتورهای بنزینی نسبت به برقی از موتور ویبره برقی بیشتر می باشد. به همین دلیل در پروژه هایی با حجم کوچک و متوسط و مکان هایی که به برق دسترسی مناسبی وجود نداشته باشد، موتور ویبره بنزینی به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها از لحاظ قیمت و کیفیت شناخته می گردند.


ویبراتور بتن (ساختمانی و راه سازی)

عمدتا ویبراتور برای خارج کردن و استخراج حباب هوا از مکان هایی می باشد که بتن ریزی شده است. در واقع نیرو محرکه شلنگ ویبره از طریق ویبراتور تامین می گردد.


مشخصات فنی ویبراتور بتن

ویبراتور در انواع ویبراتور بنزينی و ویبراتور ديزلی و همچنین ویبراتور برقی - مكانيكی، ویبراتور برقی - كانورتوری می باشد.

برندهای موتور ويبراتور بتن
ویبراتور روبین Robin ویبراتور هوندا Honda
ویبراتور بتن روبین ویبراتور هوندا Honda
روبین Robin هوندا Honda
اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر

ویبراتور بتن ساخت تايلند
ویبراتور بتن ميكاسا Mikasa ساخت ژاپن
ویبراتور بتن كوپاز Copaz ساخت كره
ویبراتور بتن كاما KAMA
ویبراتور بتن كيپور Kipor
ویبراتور بتن روتين چين

انواع موتور ویبره

انواع موتور ویبراتور بتن بر اساس مصرف سوخت به شرح زیر می باشد:

موتور ویبراتور بنزینی ثابت و گردون
موتور ویبراتور بتن دیزلی
ویبره بتن بدنه بادی و برقی
موتور ویبره برقی

موتور ویبراتور بتن بنزینی ثابت و گردون

در موتور ویبراتور بتون بنزینی ثابت، پایه به صورت ثابت به شاسی متصل می باشد. این ویبراتور بتون شامل یک موتور بنزینی می باشد و در مدل ویبراتور بتن گردون نیز تنها پایه به صورت متحرک و گردون به شاسی متصل است. این موتور می تواند موتور ویبره بتن روبین چین، موتور ویبره بتن روبین تایلند، موتور ویبره بتن روبین ژاپن باشد.

این موتور ویبره بتون دارای شیلنگ ویبراتور بتن نیز می باشد و شیلنگ ویبره بتن در انواع سایزها و برندهای شیلنگ ویبره بتون کوپاژ کره، شیلنگ ویبره بتون روتین چین، شیلنگ ویبره بتون ایران کوب، شیلنگ ویبره بتون میکاسا ژاپن موجود می باشد.

این موتور دارای صدای کمتر و هزینه نگهداری پایین تر نسبت به دیزلی می باشد.

موتور ویبراتور دیزل

این موتور ویبره بتون دیزلی دارای شیلنگ ویبراتور و شاسی می باشد و شیلنگ ویبره در انواع سایزها و برندهای مختلف موجود می باشد. موتور ویبره بتن دیزلی دارای اصطحلاک کمتر و هزینه ی سوخت پایین تر نسبت به موتور ویبره بنزینی می باشد.

موتور ویبراتور بادی و برقی

از ویبره بتن بدنه بادی جهت نصب روی قالب های بتون استفاده می گردد و با اتصال باد به آن قالب را ویبره می کند. ویبره بدنه بادی با توان های مختلف قابل ارائه می باشد. در مدل ویبراتور بتن برقی، از برق به جای باد استفاده می گردد.

ویبره بدنه بادی بتون

برای لرزاندن قالب بتون و در جایی که خطر برق گرفتگی یا آتش گرفتن وجود داشته باشد از ویبره بدنه بادی یا ویبره بادی قالب بتن یا ویبره بادی بتن استفاده می گردد. ویبره بادی بتن با قدرت ضربه زنی 10 کیلوگرم الی 10000 کیلوگرم موجود می باشد. ویبره قالب بتون در انواع ویبره بدنه بادی بتن ایرانی، ویبره بدنه بادی بتن چینی، ویبره بدنه بادی بتن ترکیه ای، ویبره بدنه بادی بتن ایتالیا و ... موجود است. ویبره بادی با اتصال به پمپ باد ایجاد لرزش و ضربه به قالب یا سقف را می نماید و کاربرد فراوانی در قالب های تونل مترو و پل های هوایی دارد. ویبره قالب بتن به ویبره لرزاننده قالب نیز شهرت دارد. ویبره لرزاننده قالب یا ویبره قالب به بدنه ی قالب بسته شده و باعٍث ایجاد لرزش در بتن و از بین رفتن خلل و فرج بتن می گردد.

ویبره بدنه برقی بتون

برای لرزاندن قالب بتون از ویبره بدنه برقی یا ویبره قالب بتن یا ویبره برقی بتون استفاده می گردد. ویبره برقی بتن در انواع 750، 1000، 1500 و 3000 دور و با قدرت ضربه زنی 10 کیلوگرم الی 10000 کیلوگرم موجود می باشد. ویبره قالب بتن در انواع ویبره بدنه برقی بتن ایرانی، ویبره بدنه برقی بتن چینی، ویبره بدنه برقی بتن ترکیه ای، ویبره بدنه برقی بتن ایتالیا و غیره قابل ارائه می باشد.

در ضربه زنی کم ویبره بدنه یا ویبره قالب تکفاز و در ضربه زنی بالا ویبره بدنه یا ویبره قالب سه فاز متداول است ویبره قالب بتن به ویبره لرزاننده قالب نیز شهرت دارد. ویبره لرزاننده قالب یا ویبره قالب به بدنه ی قالب بسته شده و باعٍث ایجاد لرزش در بتن و از بین رفتن خلل و فرج بتن می گردد. از ویبره بدنه برقی بتن جهت ایجاد ضربه در قالب تونل مترو، تونل های شهری و ویبره بدنه قالب های پل های هوایی و دیواره رمپ و لوپ ها و قالب بدنه بتون سد استفاده می گردد.

میز ویبراتور

میز ویبراتور برای یکدست کردن و همگن کردن مواد داخل قالب ها و از بین بردن خلل و فرج میان آنها مخصوصاً در صنایع آزمایشگاهی، مکانیک خاک، موزاییک سازی، جدول سازی، سرند کردن مواد و غیره از میز ویبراتور بتن استفاده می گردد. دستگاه میز ویبره بتن در دو نوع مغناطیسی و الکترو مکانیکی موجود می باشد. بدین شکل که در میز ویبراتور بتن مغناطیسی با تنظیم فرکانس از صفر تا صد و با ایجاد فرکانسی خاص به محدوده لرزش دلخواه دست می یابیم. ولی در ویبره الکترو مکانیکی توسط موتورهای ویبره موجود در آن تا 60 هرتز لرزش به وجود می آید.

دلیل رونق گرفتن استفاده از ویبراتور

در طی دهه گذشته به دلیل اعمال آئین نامه های جدید توسط سازمان نظام مهندسی ایران استفاده از ویبراتورها بسیار رونق گرفته و یکی از کارهای مهم و حائز اهمیت در ساخت، اختلاط بتن، بتن ریزی و از بین بردن خلل و فرج بتن شناخته می شود.

ویبراتور مکانیکی

پس از بتن ریزی جهت حذف هوای داخل بتن و نزدیک کردن ذرات بتن به یکدیگر روش های مختلفی وجود دارد که فشرده سازی و تراکم بتن با وسایل مکانیکی مناسب ترین روش بوده و رایج ترین وسایل مکانیکی جهت این امر ویبراتور یا لرزاننده داخلی (خرطومی) است. با لرزانندن بتن، مخلوط چسبنده و خشک به خوبی تراکم پیدا کرده و بتنی با مقاومت خوب و سیمان کمتر حاصل می شود.

موتور ویبراتور

ویبراتور شیلنگی از یک محرک انعطاف پذیر تشکیل شده که موجب چرخش میله مرکزی می گردد. بر اثر دوران میله مرکزی یک قطعه فلزی که با میله در اتصال می باشد به پوشش فلزی ضربه می زند و سبب لرزاندن آن می گردد.


ویبراتور شلنگی

فرکانس موتور ویبراتور باید به چه اندازه باشد؟

اساسی ترین فاکتور جهت اینکه بتن تازه ریخته شده را به بتنی یکدست، یکپارچه و بدون خلل و فرج تبدیل نمائیم فرکانس ایجاد شده توسط موتور ویبراتور می باشد. اگر قدرت موتور ویبراتور و فرکانس ایجاد شده توسط آن قدرتمند نباشد، عمل ویبره بر روی بتن به درستی عمل نخواهد کرد و تاثیر موثری بر روی سطح نخواهد داشت همچنین عملیاتی که باید توسط اپراتور انجام پذیر نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و به میزان چشمگیری افزایش می یابد. همچنین در صورتی که فرکانس ویبراتور خیلی بالا باشد به علت افزایش هوای داخل بتن، استحکام و مقاومت بتن نزول پیدا خواهد کرد و مقاومت سطحی آن کاهش قابل ملاحظه ای می کند.

موتور ویبراتور

جدول مربوط به شیلنگ ویبراتور، کاربرد و فرکانس ایجاد شده توسط آن

کاربرد شیلنگ ویبراتور و میزان فرکانس ایجاد شده گروه قطر لرزاننده (سانتیمر) دامنه نوسان (سانتیمر) شعاع عمل (سانتیمر) حجم بتن ریزی به ازای هر لرزاننده کاربرد
1 4-2 08/0-4/0 15-8 4-8/0 برای بتن های خمیری و روان، در عضوهای نازک و اعضای پیش تنیده و نمونه های آزمایشگاهی
2 6-3 10/0-05/0 25-13 8-3/2 بتن خمیری برای دیوارهای نازک، تیرها، شمع های پیش ساخته، ستون ها و دال های نازک
3 9-5 13/0-06/0 36-18 15-6/4 برای بتن نسبتا خمیری (کمتر از 8 سانت اسلامپ)، دیوارها، ستون، تیرها و دال های ضخیم
4 15-8 15/0-08/0 51-30 31-11 برای بتن ریزی حجیم و اعضای سازه ای با اسلامپ 0 تا 5 سانتی متر که کمتر از 3 متر مکعب بتن در هر نوبت ریخته می شود.
5 18-13 20/0-10/0 61-40 38-19 برای بتن ریزی حجیم، مانند سدها، دیوارهای ضخیم و ستون های پل ها که در هر نوبت بیش از 3 مترمکعب ریخته می شود.

در هنگام استفاده از ویبراتور شیلنگی باید چه نکاتی را مدنظر داشت؟

به طور معمول زمان مناسب برای اعمال لرزش با لرزاننده خرطومی بین 5 تا 15 ثانیه بوده اما مدت زمان دقیق تر بر اساس ظاهر شدن شیره بتن روی سطح بتن ریزی شده و تغییر کردن صدای لرزاننده تعیین می گردد. نکته مهم آنکه: اگر زمان لرزش کم باشد، سنگ دانه ها حرکت کرده اما بتن زمان کافی برای جاری شدن و پخش شدن رو ندارد و همین موضوع باعث متخلخل شدن بتن و کاهش مقاومت آن می گردد. اگر مدت زمان لرزاندن بتن زیاد باشد، شیره بسیار زیادی به سطح بتن آمده که سبب جداشدگی در بتن، ایجاد ترک، کرمو شدن قسمت های زیری و کاهش مقاومت سطحی بتن می گردد.
برای از بین بردن حباب های داخل بتن و همچنین جلوگیری از حبس شدن هوا، باید لایه بتن ضخامت کم و نازکی داشته باشد. ولی در هر صورت نباید ضخامت کمتر از 1.5 سانتیمتر بود. همچین حداکثر ضخامت لایه ای که استفاده از ویبراتور شیلنگی بر روی آن مقدور است 500 تا 600 میلیمتر است.
ویبراتور یا لرزاننده باید در فواصل مساوی و یکنواخت و به صورت عمودی داخل بتن فرو برده شود و از قرار دادن لرزاننده به صورت مایل یا افقی پرهیز شود. فواصل بین مکان هایی که باید قرار گیرد بر اساس شعاع عمل لرزاننده تعیین می شود. همچنین به این نکته دقت شود، شعاع های عمل باید تا چند سانتیمتر یکدیگر را پوشش دهند.
جهت حذف موثر هوا باید سریعا ویبراتور به داخل بتن وارد و با حرکت ملایم بالا به پایین، به آهستگی خارج شود. نفوذ سریع ویبراتور سبب آن گردیده که بتن به طرف بالا و خارج از قابل حرکت و هوا خارج گردد. همچنین زمانی که به آهستگی ویبراتور خارج می شود هوای که در بالای ویبراتور قرار گرفته به طرف بالا رانده شده و باعث جاری شدن ملات به صورت یکنواخت می گردد. در ضمن در بتن هایی با سفتی بالا جای میله ویبراتور با این روش پر می گردد.
شیلنگ ویبراتور را باید به صورت قائم و چند سانتی متر داخل لایه قبلی که هنوز سفت نشده فرو برد، رعایت فواصل منظم بین محل های فرو بردن سبب محکم شدن و تراکم بتن می گردد. وارد کردن شیلنگ به داخل بتن تحت زاویه و به صورت تصادفی و نامنظم و در فواصل متفاوت و عدم رعایت عمق کافی برای فرو رفتن در لایه قبلی باعث عدم یکپارچگی دو لایه می گردد.

بازدید : 372
شنبه 11 مرداد 1399 زمان : 16:11


سپتیک تانک - قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک به انگلیسی Septic tank یک حوضچه آرامش فاضلاب زیرزمینی است از جنس بتن ، فایبرگلاس یا پلی اتیلن در ظرفیت 2 تا 450 مترمکعب بمنظور تصفیه فاضلاب اولیه و روان سازی پساب خانگی. سیستم سپتیک از طریق فرآیندهای ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهد و تبدیل به مایعی روان با نصف بار آلایندگی فاضلاب ورودی می نماید. اما بازده تصفیه توسط گندانبار متوسط است. سیستمهای سپتیک تانک نوعی ساده از تاسیسات فاضلاب در محل هستند. نقشه اجرایی سپتیک تانک مشخص و قیمت آن متغیر وابسته به متریال مورد استفاده در ساخت بدنه می باشد. نقشه سپتیک تانک حداقل دو قسمته است و مشتمل بر مخزن اولیه به گنجایش 66 درصد و مخزن ثانویه به گنجایش 34 درصد خواهد بود. ابعاد سپتیک وابسته است به دانش فنی مهندس مشاور، محدودیت های مکانی و تجربه سازنده سپتیک تانک.



نحوه استقرار انباره تعفن می تواند عمودی یا افقی باشد و در هر دو صورت ساخت سپتیک تانک به نحوی است که بصورت تله عمل میکند و تمام ضایعات جامد را از پساب خروجی می گیرد. دستگاه سپتیک ، جامدات ته نشین شده در کف گندانبار مرحله اول را تحویل باکتری های بی هوازی می دهد تا آنها با قدرت خود شرایط پاکسازی و از بین بردن انواع انگل ها و ... را فراهم نمایند.

در نتیجه پساب خروجی از گندانبار عاری از هر گونه چربی و جامدات می باشد و با سرعت درون چاه جذب می گردد .

سپتیک تانک چیست ؟ سپتیک دستگاهی است که پساب خروجی از منبع فاضلاب را درون خود نگهداری و آلایندگی آن را از طریق فعال کردن باکتری های بی هوازی تا حداکثر 60 % تصفیه می نماید.

این دستگاه ذرات جامد این پساب را می گیرد و تبدیل به مایع می نماید تا زمانی که این فاضلاب به درون چاه جذبی می رود باعث گرفتگی سوراخ های چاه نشود و کارفرما مجبور به تخلیه روزانه چاه جذبی نگردد.

مهمترین وظیفه مخزن سپتیک فاضلاب ، تجزیه فاضلاب خروجی از مجتمع ها و تبدیل انها به ماده ای قابل هضم توسط باکتری های بی هوازی می باشد .

از سیستم سپتیک بمنظور حل مشکل چاه فاضلاب ، گرفتگی چاه سپتیک ، حل مشکل چاه سپتیک ، جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی استفاده می گردد.


انواع سپتیک تانک

" انواع سپتیک تانک " وابسته است به نوع تقسیم بندی . در یک حالت کلی سپتیکها به دو دسته هوازی و بیهوازی - پلی اتیلنی ، بتنی و فایبرگلاس - خانگی ، صنعتی ، اداری و بیمارستانی تقسیم بندی می شود .

جنس سپتیک می تواند هر چیزی که می توان با آن تانک یا مخزن ساخت باشد اعم از سنگ، آجر، خاک، pe ، hdpe، کامپوزیت، اف آر پی، جی آر پی، اس ام سی و ... .

یکی از مهمترین متریال در ساخت سپتیک تانک فاضلاب ، پلی اتیلن است که در ادامه به تشریح مزایای این نوع خاص اشاره می نمائیم.

حوضچه نگهداری فاضلاب در مناطق مختلف جهان بدلیل مزیت رقابتی که هر یک از کشورها در اقتصاد دارند و مواد اولیه ای که در بدنه سپتیک تانک فاضلاب جهت ارزان شدن استفاده می نمایند ، دارای نقشه های متفاوتی است .

به این مفهوم که در ایران چون شرکت های پتروشیمی زیادی در حال فعالیت هستند پلی اتیلن ارزان قیمت است لذا شرکت های ایرانی تمایل دارند از سپتیک پلی اتیلن استفاده نمایند ، لذا نقشه مخزن حوضچه آرامش فاضلاب در ایران بصورت افقی و مطابق با بدنه لوله های پلی اتیلن دوجدار خواهد بود.

در کشوری همچون ترکیه فایبرگلاس به مراتب ارزان قیمت تر از پلی اتیلن است و ساختار جی آر پی یا فایبرگلاس بصورت مکعب مستطیل است لذا نقشه مخزن فاضلاب در ترکیه بصورت مکعبی و در ایران بصورت استوانه است .


سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن، مخزنی است دوجداره و دو قسمته از جنس HDPE100 یا 80 high dansity poly Ethylene Grade که بمنظور تصفیه فاضلاب مقدماتی سرویس های بهداشتی و حمام ها قبل از چاه جذبی مورد استفاده قرار می گیرد .

"سپتیک تانک پلی اتیلن" بعنوان بخش اول ایمهاف تانک ، دستگاهی است شامل دو مخزن یا محفظه بهم پیوسته که بمنظور پیش تصفیه فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار می گیرد با حجم های 2 تا 144 مترمکعب در ابعاد مختلف با ظاهری استوانه ای شکل .

لذا می توان براحتی فهمید که ایمهاف تانک حتی از سپتیک تانک پلی اتیلنی که کامل ترین نوع حوضچه آرامش است ، کامل تر است .

در اغلب موارد مخزن سپتیک پلی اتیلنی بصورت افقی مورد استفاده قرار می گیرد و در بعضی موارد خاص که کمبود فضا وجود دارد بصورت عمودی قابل استفاده خواهد بود.

جنس سپتیک پلی اتیلن، RIGID POLYETHYLENE یعنی پلاستیک صلب و دوجداره می باشد .

شکل ظاهری مخزن سپتیک پلی اتیلنی عموما افقی و در برخی موارد عمودی است .

بواسطه طراحی خاصی که درون آن شده است توانایی دارد فاضلاب خروجی از انواع مجتمع های اداری، مسکونی، تجاری و ... را تا حد 63 درصد تصفیه نموده و مقدمات سر ریز به چاه جذبی بدون گرفتگی را فراهم نماید.

در حقیقت بعد از استفاده از مخزن فاضلاب پلی اتیلن با طراحی ظرفیت بهینه و نصب صحیح، قبل از چاه جذبی امکان گرفتگی چاه فاضلاب به صفر می رسد.

در یک دسته بندی سپتیک تانک پلی اتیلن به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود.

به دستگاهی که بمنظور تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی سر راه لوله خروجی فاضلاب قرار می گیرد سپتیک تانک پلی اتیلن خانگی می گویند.

به سپتیک فاضلابی که بمنظور تصفیه فاضلاب خروجی از کارخانجات صنعتی ، صنایع سیمان ، صنایع لبنی ، پالایشگاه ها و ... مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه صنعتی اطلاق می شود.


مخزن فاضلاب پلی اتیلنی که به روش روتاری تولید می شود و جنس آن از جنس دبه های پلاستیکی است یعنی پلی اتیلن گرید 3840
سپتیک پلی اتیلنی که با به روش اکسترود تولید می شود و جنس آن از جنس لوله های فاضلابی و پلی اتیلنی تحت فشار می باشد.

سپتیک تانکهای پلی اتیلن دوجداره قابلیت تحمل بار خاک بدون سازه نگهبان و بار ترافیکی در صورت طراحی صحیح را دارا بوده و تا عمق 13.5 متر زیر زمین قابل دفن می باشد لیکن سپتیکهای پلی اتیلن دولایه و سه لایه جهت دفن در خاک حتما می بایست توسط سازه نگهبان مورد محافظت قرار گیرد.

در برخی از پروژه ها همچون تصفیه پساب استخرهای شنا و پروژه هایی که نیاز است مخزن فاضلاب پلی اتیلنی دمایی بیشتر از 80 درجه سانتی گراد را درون خود نگه دارد، گروه صنعتی ناب نسبت به استفاده از مواد pp (پلی پروپیلن) اقدام می نماید که این موضوع باعث انحصار گروه ما در تولید سپتیک تانکهای پلی اتیلنی گردیده است.

مشخصات فنی سپتیک تانک پلی اتیلن

جنس مواد اولیه مصرفی در تولید سپتیک پلی اتیلن دوجداره HDPE100 گرید لوله 100 - EX3 - تولید شده توسط پتروشیمی مارون ، پتروشیمی امیرکبیر ، جم یا پتروشیمی شازند اراک می باشد.
دارای مستربچ مشکی به همراه آنتی UV
دارای دریچه بازید به قطر 600 میلیمتر (آدم رو) به تعداد دو عدد برای تخلیه و بازدید دوره ای
جوش ها عدسی ها به بدنه دستگاه سپتیک به صورت اکستروژنی بر اساس استاندارد 16961DIN
قابلیت اجرا با طول ها و قطر های دلخواه به همراه تمامی انشعابات مربوطه طبق نقشه های ارایه شده
طراحی پروفیل لوله مخازن و سپتیکها بر اساس استاندارد 127ATVA برای شرایط نصب
گرید مواد اولیه مصرفی : پلی اتیلن گرید 100 در بدنه و گرید 80 در جوش های اکستروژن بدلیل بالا بردن قدرت جوشها
دارای ونت هدایت گاز متان از جنس لوله پلی اتیلن تحت فشار
ضخامت دیواره 10 سانتی متر و ضخامت عدسی 5 سانتی متر سازه اسپیرال یکپارچه بیرون صاف وسط حلقوی درون صاف
دارای عدسی دوجداره و صـاف داخل صاف بیرون صاف –سراسر دوجداره

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن

مهمترین مزایای سپتیک پلی اتیلن عبارتند از :

۱- استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آنها بدون استفاده از سازه نگهبان
۲- مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی بنحوی که هیچ یک از انواع مواد اسیدی و قلیایی بر آن تاثیر نخواهد گذاشت.
۳- سهولت در حمل و نقل و سرعت در نصب به سبب وزن کم
۴- قابلیت ساخت آنها در ابعاد دلخواه به طور مثال یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن را می توان با ابعاد قطر 3 طول 7.2 و یا قطر 2.5 طول 10.2 و همچنین قطر 2.4 و طول 11.1 متر تولید نمود.
۵- دارا بودن پوشش ضد UV در بدنه داخلی و بیرونی دستگاه در مواردی که مخزن در معرض نور خورشید قرار می گیرد.

بهنگام خرید یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن که قرار است چندین متر زیر خاک قرار گیرد و محل نگهداری فاضلابی باشد که سه روز بعد از ورود پساب به این دستگاه اسیدی میگردد و اسید باعث شکنندگی و ترد شدن پلی اتیلن میگردد، صرفا به استعلام از چند شرکت واسطه که با هر قیمتی بصورت واسطه در صدد فروش محصولات سایر شرکت های تولید کننده فاقد مجوز تولید، تازه تاسیس، غیر استاندارد و ... با قیمت پایین هستند بسنده ننماید.

چنانچه برای شما میسر نیست از کارخانه تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن بازدید کنید حداقل آدرس دقیق محل تولید را از ایشان بگیرید تا بهنگام بروز مشکل بدانید باید به کجا مراجعه کنید.

ما برای سفارش های بیشتر از 20 مترمکعب سرویس ایاب و ذهاب رایگان به محل کارخانه در اختیار بازدید کننده محترم قرار داده ایم تا ایشان بعد از بازدید از خط تولید و مراحل مختلف جوشکاری و آزمایشگاه نسبت به خریدی مطمئن اقدام نماید.


نحوه پر کردن اطراف سپتیک تانک پلی اتیلن

1- جهت سهولت در پر کردن اطراف مخزن سپتیک پلی اتیلنی و انجام صحیح عمل کمپکت، حتما دور تا دور فضایی در حدود نیم متر وجود داشته باشد،
2- برای پر کردن زیر و اطراف سپتیک تانک پلاستیکی می توان از مصالح زیر استفاده کرد:

شن و ماسه درشت (Coarse sand or squeegee)
شن نخودی (Pea gravel)
خرده سنگ ها (Crushed and screened rock chips)

3- در پر کردن زیر و اطراف سپتیک پلی اتیلنی هرگز نباید از مصالح زیر به هیچ وجه استفاده کرد:

آسفالت کنده شده از سطح زمین
نخاله های ساختمانی
خرده سنگ ها با لبه های تیز

4- اندازه مصالح ریخته شده دور مخازن پلی اتیلن از 15–20 میلیمتر تجاوز نکند.

5- مواد مجاز بیان شده در بالا جهت پر کردن اطراف سپتیک تانک پلی اتیلن ، در لایه های 30 سانتی متری دور حوضچه سپتیک پلی اتیلن ریخته شده و هر لایه تا درصد تراکم استاندارد (حدود %95) کمپکت شود. لازم به ذکر است که حتما زیر دستگاه هم کامل پر شود و فضای خالی باقی نماند.

6- هنگام پر کردن اطراف مخزن به هیچ وجه نباید مصالح ، مستقیما روی مخزن ریخته شود.

7- پر کردن و کمپکت با مصالح گفته شده باید تا 30 سانتی متر بالای تاج مخزن ادامه داشته باشد.

8- برای پر کردن عمق دفن باقی مانده، از خاک معمولی منطقه می توان استفاده کرد.

9- وسایل مکانیکی سنگین (مثل لودر و کمپرسی و ...) به هیچ وجه بر روی محل دفن مخزن فاضلاب پلی اتیلن حرکت نکنند

اگر قرار است که سپتیک تانک پلی اتیلن در جایی نصب شود که بار ترافیکی موجود باشد ، می بایست با مشورت همکاران این شرکت بمنظور تقویت پروفیل های تابیده شده حول محور مخزن سپتیک پلی اتیلن و یا با مشورت مهندسین مشاور تمهیداتی جهت اجرای بتن مسلح یا افزایش ارتفاع خاک متراکم روی مخزن فاضلاب پلی اتیلن اتخاذ گردد.

ولی در کل توصیه می شود که مخزن فاضلاب پلی اتیلنی در جایی نصب شود که حدالامکان بار ترافیکی نداشته باشیم.

11- اطراف آدم روهای (دریچه بازدید) سپتیک تانک پلی اتیلن تا سطح زمین با بتن، آجر و یا حفاظ های فلزی محافظت شوند و در صورتیکه بار زیادی روی مخزن نباشد می توان از همان مصالح مناسب برای پر کردن اطراف مخزن فاضلاب پلی اتیلن استفاده کرد و با کمپکت مناسب ایمنی اطراف آدم روها را تامین نمود.

نصب حوضچه سپتیک پلی اتیلن زمانی که فشار آب زیر زمینی (نیروی لیفت آپ) وجود دارد.

در مناطقی که آب زیرزمینی دارد برای نصب حتما باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم

1- اگر آبی در چاله نصب باشد حتما قبل از عملیات جایگذاری تخلیه گردد.
2- زیر سازی چاله باید با استحکام بیشتری صورت گیرد تا بعد از بارگذاری موجب نشست خاک زیر پایه های سپتیک تانک پلی اتیلن نگردد.
3- با استفاده از حایل هایی مانع ورود آب به داخل چاله سپتیک تانک شوید.
4- برای جلوگیری از بلند شدن می توان از وزنه هایی با تسمه های مخصوص استفاده کرد.
5- عمق آب زیر زمینی نباید بیش از 2 متر بالای مخزن فاضلاب پلی اتیلن باشد.

ویدیو سپتیک تانک هلدینگ برتر

قیمت سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک وابسته است به :

جنس بدنه مخزن سپتیک اعم از بتنی درجا، بتنی پیش ساخته، پلی اتیلنی دولایه، پلی اتیلنی دوجداره، کامپوزیت، فایبرگلاس، پلاستیکی، جی آر پی، اف آر پی .
قیمت سپتیک تانک صنعتی از قیمت سپتیک تانک خانگی بیشتر است.
تک مخزنه ، دو مخزنه و یا سه مخزنه بودن سپتیک تانک و یا حتی راکتور بی هوازی بودن سپتیک تانک
میزان خاکی که روی بدنه سپتیک تانک خواهد آمد که هر چه خاک بیشتری روی دستگاه ریخته شود قیمت سپتیک تانک بالاتر می رود.
تعداد منهول ها و ارتفاع منهول هایی که باید روی سپتیک تانک نصب شود. هر چه تعداد و ارتفاع منهول ها بیشتر باشد قیمت سپتیک تانک بالاتر می رود.
قیمت سپتیک تانک عمودی از قیمت سپتیک افقی با همان جنس بدنه بیشتر است.
مخزن سپتیک دفنی دارای قیمتی کمتر از سپتیک تانک غیردفنی است زیرا در حالت سپتیک دفنی نیروی سایل و خاک همدیگر را خنثی میکند.

قیمت و فروش سپتیک تانک های متنوع در هلدینگ برتر

بازدید : 420
جمعه 10 مرداد 1399 زمان : 3:00


شمشه بتن - شمشه موتوری - شمشه برقی

کارکرد شمشه ویبره همانند ماله و جهت هموار و یکدست کردن محل بتون ریزی مورد استفاده قرار می گیرد. با این تفاوت که از دقت و کیفیت بیشتری نسبت به ماله برخوردار است و در دو نوع شمشه برقی و شمشه موتوری در ابعاد مختلف ارائه می شود.


شمشه ماله موتوری یا شمشه ویبره تجهیزی برای یکدست سازی بتن

شمشه ماله ابزار آشنایی است. ابزاری که با کمک آن سطح بتن در انتهای عملیات های بتن ریزی را صاف و یکدست می کنند. در عین حال این ابزار دستی توانایی یکدست سازی و همگن کردن اعماق بتن را ندارد. از این رو ممکن است در عین آنکه توسط شمشه ماله دستی توانسته‌ اید سطح بتن را یکدست و صاف نمایید، در اعماق آن هنوز هم حباب هایی مانده باشد که می‌ توانند در آینده ترک های عمیقی را در بتن حاصل آورند. این مشکل می ‌تواند با به کارگیری از شمشه ماله موتوری مرتفع شود.

شمشه ماله موتوری همان ساختار شمشه ماله های دستی را دارد. با این تفاوت که از یک موتور کوچک با هدف ایجاد ارتعاش در سطح بتن برخوردار شده است. از این رو همراه با کارکرد شمشه موتوری می توان تمامی سطح تا عمق بتن را یکدست و همگن نمود.

کاربرد ها در شمشه ماله موتوری

هدف اصلی در کار با شمشه ماله موتوری یا شمشه ویبره همان هدفی است که در کار با شمشه ماله های دستی دیده می ‌شود. یعنی صاف و تراز نمودن سطوح بتن در انتهای عملیات های بتن ریزی؛ اما این ابزار موتوری می‌ تواند با هدف بهره ‌گیری در چندین نیاز متعدد نیز مورد استفاده قرار گیرد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.


تراز نمودن سطوح بتنی:

تراز شدن اصل اول در پرداخت سطوح بتنی می باشد. مراد از تراز شدن یعنی خلق یک سطح که عاری از هر گونه شیب باشد و یا آنکه شیب آن منطبق با خواست پروژه در فاز طراحی تنظیم شود. شمشه ماله موتوری می تواند به راحتی هر سطح بتنی را با هر ترتیبی که بخواهید تراز نماید.


صاف کردن و یکدست نمودن بتن در سطح تا اعماق آن:

از مهمترین وظایف تعریف شده در طراحی شمشه ماله ها صاف نمودن سطح بتن می باشد؛ اما شمشه موتوری این وظیفه را عمیق ‌تر همراه با تمام حجم بتن کرده است. شمشه ماله موتوری می ‌تواند از سطح تا عمق بتن را یکدست کرده و کاملا صاف نماید. البته در اعماق زیاد، دیگر لازم است تا از انواع شیلنگ ویبراتور به جهت یکدست سازی بتن استفاده شود.


از بین بردن خلل و فرج و حباب های مانده در سطح تا اعماق بتن:

شمشه موتوری همراه با ایجاد ارتعاش در سطح بتن می تواند حباب ها را از اعماق بتن بیرون بکشد، خلل و فرج های مانده در سطح را بپوشاند و تمامیت بتن را به شکل یکنواخت در فضا های مورد نظر پخش نماید.


حذف آب های اضافی:

یک اصل در عملیات های بتن ریزی آن است که بتن نهایی عاری از هر گونه آب اضافی باشد تا در نهایت ساختاری متراکم تر و محکم تر داشته باشد. شمشه ماله موتوری این وظیفه را به راحتی به انجام می رساند.


جمع آوری بتن های مازاد در سطح:

شمشه موتوری با توزیع یکنواخت بتن همراه با از بین بردن حباب ها می تواند قسمت بزرگی از بتن های اضافه را در حجم بتن پخش نماید و در انتهای کار هر مقدار از بتن مازاد را جمع آوری نموده و از سطح بتن خارج سازد.


از شمشه ماله موتوری در چه مکان هایی استفاده می شود:

اصولا شمشه ماله های کلاسیک و دستی با هدف صاف نمودن و یکدست کردن سطوح بتنی در ابعاد کم از فضا های ساختمانی کاربرد دارند، اما در تامین اهداف فضا های بزرگ و یا اعماق بالا از بتن، نمی ‌توانند سطح انتظارات کارفرمایان را تأمین سازند. در چنین حالتی است که استفاده از شمشه موتوری می تواند پاسخگوی مطلوبی به جهت جایگزین شدن انواع دستی شود. از این رو مسطح سازی بتن در ابعاد و حجم بالا در فضا هایی مانند پارکینگ ها، پیاده رو ها، کف سالن های ورزشی تا کارخانه ‌ای، نمایشگاه ‌ها، فرودگاه ‌ها، مراکز خرید بزرگ، پمپ بنزین ها و... از جمله مکان هایی هستند که نیاز به استفاده از شمشه ماله موتوری را لازم می دارند.


انواع شمشه ماله موتوری کدامند؟

تمامیت آنچه در شمشه ماله موتوری وجود دارد، به مانند انواع دستی، یک تیغه بلند و تراز و کاملاً صاف است به طول 1.5 تا 6 متر است که می‌ تواند سطوح بتن را صاف نموده و کاملاً تراز سازد. ماجرای تفاوت در انواع شمشه ماله موتوری ناشی از تفاوت در نوع موتور بکار رفته در طراحی تا ساخت شمشه موتوری می باشد. از این رو دو گونه از شمشه ماله موتوری تعریف شده است. شمشه ماله موتوری بنزینی در کنار شمشه ماله موتوری برقی.


شمشه ماله موتوری برقی:

در این گونه از شمشه ماله موتوری یک الکتروموتور وظیفه ایجاد ارتعاش بر سطح بتن را بر عهده گرفته است. این گونه از شمشه ماله موتوری از محبوبیت بالایی برخوردار نیست و به ندرت می‌ توانید آنها را در سطح عملیات های بتن ریزی شاهد باشید. از ویژگی ‌های شمشه موتوری برقی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

ارزانتر از انواع بنزینی هستند.
شرایط تعمیر و نگهداری آسانتری به نسبت انواع بنزینی دارند.
نیاز دائمی به نیروی برق عمده عیب به جهت استفاده از آنها می باشد.
احتمال بروز خطرات ناشی از اتصالی و یا پیچش سیم دستگاه در حین کار سطح امنیت کلی دستگاه را پایین می ‌آورد.

شمشه ماله موتوری بنزینی:

این مدل در انواع شمشه ماله موتوری نوع متداول تر و محبوب تری است. در این مدل یک موتور بنزینی یک سیلندر چهار زمانه وظیفه ایجاد ارتعاش در سطح بتن را بر عهده دارد. در ویژگی ‌های شمشه ماله موتوری بنزینی موارد زیر را می توان لیست نمود.

عدم نیاز به نیروی برق که باعث می شود در سطح پروژه هایی خارج از توان تأمین برق شهری مفید باشند.
قدرت بالا در ایجاد ارتعاش بتن.
توانایی طراحی با تیغه های بلند تر.
گرانتر از انواع برقی هستند.
از شرایط تعمیر و نگهداری تا روشن کردن دشوار تری به نسبت انواع برقی برخوردار می ‌باشند.

در یک دسته بندی دیگر از انواع شمشه ماله موتوری می توانید شاهد انواع موتور بالا و یا موتور پایین در طراحی دستگاه باشید.

نکات کلیدی در داشتن شمشه ماله موتوری کارآمد

بهره ‌مندی از موتوری با توان کافی که بتواند ارتعاش مطلوبی در سطح بتن و حتی اعماق آن ایجاد نماید.
از دسته هایی ارگونومیک و در عین حال قابل تنظیم در حین کار برخوردار باشد.
شمشه موتوری باید سریع بوده و در عین حال از راندمان کاری قابل قبولی برخوردار باشد.
امکان تعویض آسان و سریع در تیغه های آن وجود داشته باشد.
شرایط بهره گیری از تیغه ها با برند های مختلف بازار را تامین نماید.
سنگین نباشد. چرا که در نهایت این دستگاه توسط نیروی اپراتور ها جا به جا خواهد شد. سنگین بودن باعث خستگی اپراتور و در نهایت کندی در کار می ‌شود.

سایز های متداول در طراحی شمشه ماله موتوری

کاربرد شمشه ماله موتوری در سطوح گوناگون همراه با عملیات های ریز و درشت عمرانی لازم می دارد که این دستگاه در سایز های متعددی طراحی شوند. سایز هایی که می ‌توانند با توجه به ابعادی که دارند همراه با تامین نیاز هایی مورد استفاده قرار گیرند.

عمده سایز های استاندارد در طراحی شمشه ماله موتوری انواع 1.5، ۲، ۳، 4 و 5 متری می باشند. در نظر داشته باشید که با افزایش طول تیغه در شمشه ماله موتوری نیاز است که قدرت موتور نیز زیاد شود.

استعلام قیمت و خرید شمشه ماله موتوری

بازدید : 271
پنجشنبه 9 مرداد 1399 زمان : 14:59

مشخصات، قیمت و خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی، اسمز معکوس (RO)

خرید دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن صنعتی – دستگاه تصفیه آبRO – Reverse Osmosis ، دستگاه تصفیه آب صنعتی تکنولوژی تصفیه آب و خالص سازی آب می باشد که با استفاده از غشا نیمه تراوا می توان یون ها، مولکول ها و ذرات مضر در آب را حذف و تصفیه نمود.



در دستگاه اسمز معکوس -خرید دستگاه اسمز معکوس- دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب RO به منظور غلبه بر فشار اسمزی، از پمپ های فشار قوی استفاده می شود. دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب قابلیت حذف ذرات محلول در آب و معلق در آب و انواع باکتری ها می باشد. که از این سیستم برای مصارف صنعتی از قبیل تولید آب مقطر برای صنایع دارویی و الکترونیک، نمکزدایی برای حذف املاح و جلوگیری از تشکیل رسوب در بویلرها و برج های خنک کن و تولید آب شرب استفاده می گردد.

بررسی آنالیز آب خام (Feed Water) و طراحی دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب از مبانی اولیه و اولین گام می باشد.


دستگاه اسمز معکوس | دستگاه آب شیرین کن | دستگاه تصفیه آب :

فرآیند اسمز معکوس با استفاده از غشای نیمه تراوا اولین بار توسط Jean-Antoine Nollet در سال ۱۷۴۸ انجام پذیرفت. در طول ۲۰۰ سال فرآیند اسمز معکوس بصورت آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. در سال ۱۹۵۰، تصفیه و خالص سازی آب دریا با غشا نیمه تراوا برای اولین بار در دانشگاه کالیفرنیا اتفاق افتاد که میزان شار عبوری از ممبران بسیار پایین بود و بعدها با گذشت زمان این مشکل برطرف گردید. امروزه با توجه به کمبود آب شیرین، تصفیه آب دریا – دستگاه تصفیه آب دریا با استفاده از فرآیندهای غشایی رو به افزایش است.


اصول نظری پدیده اسمز معکوس:

شناخت پدیده اسمز معکوس نیازمند شناسایی خاصیت اسمزی است. به طور کلی انتقال جرم از یک محیط به محیط دیگر در اثر اختلاف غلظت و یا به عبارت بهتر در اثر اختلاف پتانسیل شیمیایی، به وجود می آید. به عنوان مثال، ظرف آبی را در نظر بگیرید که یک قطعه بلور نمک طعام به درون آن انداخته می شود. در بخشی از ظرف که بلور نمک وجود دارد، غلظت نمک زیاد و غلظت آب ناچیز است و در بخش دیگر ظرف غلظت نمک صفر و غلظت آب بسیار زیاد است.

در اثر اختلاف غلظت، مولکول های بلور نمک، نفوذ به بخش دیگر را که آب است، آغاز می نمایند و از سوی دیگر مولکول های آب نیز به بخش بلور نمک نفوذ می کنند. این عمل تا یکسان شدن غلظت آب و نمک در دو بخش ادامه می یابد. چون بعد از آن نیروی محرکه که همان اختلاف غلظتی است بین دو محیط وجود ندارد و به بیان دیگر حالت تعادل برقرار گردیده است.


خاصیت اسمزی RO:

خاصیت اسمزی به عبور یک حلال از بخش محلول رقیق به بخش محلول غلیظ از درون یک غشا نیمه تراوا گفته می شود. برای تشریح این ویژگی، شکل زیر که نشان دهنده ظرفی شامل دو بخش و یک غشا می باشد، را در نظر بگیرید. آب و یا محلول رقیق آب نمک در یک بخش، محلول غلیظ آب نمک در بخش دیگر و غشایی که تنها به مولکول آب اجازه عبور می دهد. غشا از عبور یون های تشکیل دهنده نمک به دلیل بزرگ بودن جلوگیری می نماید.


طراحی و ساخت مدرن دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – دستگاه تصفیه آب دریا – دستگاه اسمز معکوس دریا – دستگاه آب شیرین کن دریا. با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا بصورت تمام اتوماتیک توسط گروه صنعتی فراب زیست فراز.

در ابتدا سطح مایعات در دو بخش مساوی می باشند. به دلیل وجود تمایل به یکسان نمودن غلظت ها در دو بخش، مولکول های آب از بخش محلول رقیق از غشا عبور نموده و به درون محلول غلیظ نفوذ می کند. سطح مایع در بخش غلیظ افزایش می یابد. جریان مولکول های آب از درون غشا تا آنجا انجام می گیرد که اختلاف سطح مایع (به عبارت دیگر اختلاف فشار) در دو بخش مانع حرکت مولکول های آب شود.

اختلاف فشار در بخش جدا شده توسط غشا که در آن از جریان خالص مولکول های آب جلوگیری می نماید، را فشار اسمزی می نامند. فشار اسمزی سبب ایجاد تعادل در دو بخش می شود. حال چنانچه فشاری بیش از فشار اسمزی به بخش محلول غلیظ وارد شود، عکس پدیده اسمزی بروز می کند، به عبارت دیگر مولکول های آب از بخش محلول غلیظ تر به بخش محلول رقیق تر جریان می یابد. این پدیده را اسمز معکوس می نامند.


از پدیده اسمز معکوس برای تصفیه آب و به عبارت کلی تر برای فرآیند تغلیظ و جداسازی استفاده می شود. فشار اسمزی با غلظت املاح موجود در محلول نسبت مستقیم دارد. به عنوان مثال در محلول نمک طعام افزایش غلظت به به مقدار هر میلی گرم بر لیتر سبب زیاد شدن فشار اسمزی به میزان ۰.۰۱psi می شود. دقت شود که در اثر عبور مولکول های آب از غشا، غلظت یون های محلول پشت غشا به تدریج افزایش یافته و در نتیجه فشار اسمزی نیز زیاد می شود.


کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب RO :


تصفیه و خالص سازی آب آشامیدنی:

در سرتاسر دنیا از دستگاه اسمز معکوس خانگی – دستگاه آب شیرین کن خانگی. – دستگاه تصفیه اب خانگی برای بهبود کیفیت آب برای مصارف آشامیدنی و پخت و پز استفاده می شود. دستگاه اسمز معکوس خانگی – دستگاه آب شیرین کن خانگی – دستگاه تصفیه آب خانگی معمولا شامل مراحل زیر می باشد:

فیلتر میکرونی:

به منظور حذف جامدات معلق در آب خام و جلوگیری از آسیب رسیدن به ممبران دستگاه اسمز معکوس خانگی – دستگاه آب شیرین کن خانگی – دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.


فیلتر کربن فعال:

به منظور حذف مواد آلی، رنگ و کلر آزاد که باعث آسیب رسیدن به ممبران دستگاه اسمز معکوس خانگی – دستگاه آب شیرین کن خانگی. – دستگاه تصفیه آب خانگی می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.


ممبران دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب :

کار اصلی تصفیه آب به عهده ممبران می باشد که کلیه املاح معدنی، ترکیبات آلی باقیمانده و … را بر عهده دارد.


فیلتر کربن فعال بلاک:

به منظور حذف مواد آلی باقیمانده در نظر گرفته شده ست.


لامپ UV:

هدف از استفاده لامپ UV ضدعفونی آب تصفیه شده می باشد.


در برخی از مناطقی که دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد دستگاه اسمز معکوس صنعتی – دستگاه آب شیرین کن صنعتی – دستگاه تصفیه آب صنعتی به فروش می رسد. کارکرد موثر دستگاه تصفیه آب قابل حمل – دستگاه اسمز معکوس قابل حمل – دستگاه آب شیرین کن قابل حمل در فشار کاری ۲۸۰ کیلو پاسکال و یا بیشتر می باشد. دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب عمدتا در مناطق روستایی و دور از شهرها مورد استفاده قرار می گیرد.

ممبران های صنعتی معمولا در دو سایز با قطر ۴ اینچ و ۸ اینچ تولید شده و انواع مختلفی از جمله برای آب دریا (Sea Water)، آب لب شور (Brackish Water)، آب تصفیه شده شهری (Tap Water)، نانوفیلتراسیون (Nano Filtration)، مقاوم در برابر رسوب (Fouling Resistant) و … دارند که بسته به کیفیت آب ورودی و نوع استفاده می توانند از انواع ممبرانهای موجود در بازار، انتخاب و خریداری شوند.


کاربرد دستگاه اسمز معکوس

مردم مناطق روستایی با استفاده از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریا ، آب رودخانه ها، دریاها و اقیانوس را به آب آشامیدنی تبدیل می کنند. با توجه به کیفیت آب خام، دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب متغیر می باشد.

اولین اقدام به منظور طراحی دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب ، نمونه برداری و آنالیز آب خام (Feed Water) توسط آزمایشگاه های معتمد محیط زیست می باشد، پس از ارائه آنالیز توسط آزمایشگاه های معتمد محیط زیست، طراحی و ساخت دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – Reverse Omosis – دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریا انجام می گیرد.

کارخانجات تولید آب معدنی

در کارخانجات تولید آب معدنی، آب خام به منظور حذف آلایندگی ها و میکروارگانیزم ها از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب استفاده می شود. در کشورهای اروپایی، طبق قوانین اتحادیه اروپا، تولید آب معدنی بدون استفاده از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب ، غیر مجاز می باشد.

تصفیه آب – تصفیه فاضلاب با استفاده از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب

در مناطقی که بارندگی زیاد است، با استفاده از شبکه های جمع آوری و دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب ، آب باران را با توجه به استانداردهای آبیاری قطره ای، صنعتی و آشامیدنی تصفیه و مورد استفاده قرار می دهند. این روش یکی از راه حل های کمبود آب است.

در فرآیند تصفیه فاضلاب ، پس از تصفیه بیولوژیکی فاضلاب از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب به منظور تولید آب خالص جهت مصارف صنعتی و آشامیدنی استفاده می شود.


دستگاه اسمز معکوس صنعتی – دستگاه آب شیرین کن صنعتی – دستگاه تصفیه آب صنعتی

در صنعت، دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب برای حذف املاح معدنی از بویلرها در نیروگاه ها، تولید آب مقطر در صنایع دارویی و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی مواقع آب در چند مرحله تصفیه می شود که هدف از این کار جلوگیری از خوردگی و آسیب رساندن به تجهیزات صنعتی می باشد.

در صنایع دارویی و الکترونیک نیز از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب چند مرحله ای استفاده می شود تا آب بدون یون یا فوق خالص تولید گردد.

دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب ، به انرژی حرارتی نیاز ندارد. در فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) جریان آب خام با فشار تنظیم شده توسط پمپ های فشار قوی از سطح ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis) عبور می کند. مقدار بازیافت آب تصفیه شده توسط دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب به پارامترهای زیر بستگی دارد:

سایز ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis)
سایز حفرات ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis)
دما
فشار کاری پمپ های طبقاتی
بار سطحی ممبران اسمز معکوس (Reverse Osmosis)


دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب در صنایع غذایی

علاوه بر نمکزدایی، در صنایع غذایی از دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب به منظور تغلیظ آبمیوه استفاده می گردد. این روش بسیار اقتصادی تر از فرآیند حرارتی است و میزان مصرف انرژی بسیار پایین تر است. در صنایع غذایی با توجه به اینکه آنزیم ها و پروتئین ها به حرارت حساس هستند فرآیند تغلیظ با استفاده از فرآیند غشایی راندمان بهتری نسبت به فرآیند حرارتی دارد.


دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب در صنایع تولید هیدروژن

در مقیاس کوچک تولید هیدروژن، به منظور جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی بر روی سطوح الکترودها، از دستگاه اسمز معکوس- دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب استفاده می گردد.
تصفیه آب دریا ، تصفیه آب لب شور با استفاده از دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریا

با توجه به کمبود آب شیرین و نیاز مبرم بشر به آب آشامیدنی، کشورهایی که در نزدیکی اقیانوس ها و دریاها هستند. با استفاده از دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریایی ، آب دریا و اقیانوس را به آب آشامیدنی تبدیل و مصرف می کنند. با توجه به تجربیات گروه صنعتی رایمون میزان مصرف برق در دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب بین ۱ الی ۳ کیلووات ساعت بر مترمکعب می باشد.


گروه صنعتی رایمون با توجه به تجربیات خود طراح و سازنده به روزترین دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریا مطابق با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا با بیشترین راندمان تصفیه، کمترین میزان مصرف انرژی و بصورت تمام اتوماتیک می باشد. جهت ثبت سفارش محصول و یا توضیحات تکمیلی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

با تماس با مشاورین ما می توانید از موجودی انواع ممبران صنعتی و مشخصات فنی محصولات مطلع شده و ممبران مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.
مزایای دستگاه اسمز معکوس – دستگاه آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب – دستگاه اسمز معکوس دریایی – دستگاه آب شیرین کن دریایی – دستگاه تصفیه آب دریا – دستگاه اسمز معکوس صنعتی – دستگاه آب شیرین کن صنعتی – دستگاه تصفیه آب صنعتی گروه صنعتی فراب زیست فراز:

طراحی فشرده با کمترین فضای نصب
قطع خودکار جریان در شرایط اضطراری
نصب و راه اندازی سریع و آسان
سیستم تمام اتوماتیک فلاشینگ و CIP
سیستم پیش تصفیه پیشرفته
بازیافت بهینه آب با بیشترین راندمان
دارای کارت گارانتی ۱۸ ماهه
نمایشگر کنترل اتوماتیک فرآیند تصفیه
پایش لحظه ای و آنلاین کیفیت آب تصفیه شده
مصرف انرژی پایین

"اطلاعات بیشتر و فروش محصول دستگاه اسمز معکوس در سایت شرکت صنعتی فراب زیست فراز"

Farab-Zist.com

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 360
  • بازدید کلی : 4181
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی