loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 377
شنبه 11 مرداد 1399 زمان : 16:11


سپتیک تانک - قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک به انگلیسی Septic tank یک حوضچه آرامش فاضلاب زیرزمینی است از جنس بتن ، فایبرگلاس یا پلی اتیلن در ظرفیت 2 تا 450 مترمکعب بمنظور تصفیه فاضلاب اولیه و روان سازی پساب خانگی. سیستم سپتیک از طریق فرآیندهای ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهد و تبدیل به مایعی روان با نصف بار آلایندگی فاضلاب ورودی می نماید. اما بازده تصفیه توسط گندانبار متوسط است. سیستمهای سپتیک تانک نوعی ساده از تاسیسات فاضلاب در محل هستند. نقشه اجرایی سپتیک تانک مشخص و قیمت آن متغیر وابسته به متریال مورد استفاده در ساخت بدنه می باشد. نقشه سپتیک تانک حداقل دو قسمته است و مشتمل بر مخزن اولیه به گنجایش 66 درصد و مخزن ثانویه به گنجایش 34 درصد خواهد بود. ابعاد سپتیک وابسته است به دانش فنی مهندس مشاور، محدودیت های مکانی و تجربه سازنده سپتیک تانک.



نحوه استقرار انباره تعفن می تواند عمودی یا افقی باشد و در هر دو صورت ساخت سپتیک تانک به نحوی است که بصورت تله عمل میکند و تمام ضایعات جامد را از پساب خروجی می گیرد. دستگاه سپتیک ، جامدات ته نشین شده در کف گندانبار مرحله اول را تحویل باکتری های بی هوازی می دهد تا آنها با قدرت خود شرایط پاکسازی و از بین بردن انواع انگل ها و ... را فراهم نمایند.

در نتیجه پساب خروجی از گندانبار عاری از هر گونه چربی و جامدات می باشد و با سرعت درون چاه جذب می گردد .

سپتیک تانک چیست ؟ سپتیک دستگاهی است که پساب خروجی از منبع فاضلاب را درون خود نگهداری و آلایندگی آن را از طریق فعال کردن باکتری های بی هوازی تا حداکثر 60 % تصفیه می نماید.

این دستگاه ذرات جامد این پساب را می گیرد و تبدیل به مایع می نماید تا زمانی که این فاضلاب به درون چاه جذبی می رود باعث گرفتگی سوراخ های چاه نشود و کارفرما مجبور به تخلیه روزانه چاه جذبی نگردد.

مهمترین وظیفه مخزن سپتیک فاضلاب ، تجزیه فاضلاب خروجی از مجتمع ها و تبدیل انها به ماده ای قابل هضم توسط باکتری های بی هوازی می باشد .

از سیستم سپتیک بمنظور حل مشکل چاه فاضلاب ، گرفتگی چاه سپتیک ، حل مشکل چاه سپتیک ، جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی استفاده می گردد.


انواع سپتیک تانک

" انواع سپتیک تانک " وابسته است به نوع تقسیم بندی . در یک حالت کلی سپتیکها به دو دسته هوازی و بیهوازی - پلی اتیلنی ، بتنی و فایبرگلاس - خانگی ، صنعتی ، اداری و بیمارستانی تقسیم بندی می شود .

جنس سپتیک می تواند هر چیزی که می توان با آن تانک یا مخزن ساخت باشد اعم از سنگ، آجر، خاک، pe ، hdpe، کامپوزیت، اف آر پی، جی آر پی، اس ام سی و ... .

یکی از مهمترین متریال در ساخت سپتیک تانک فاضلاب ، پلی اتیلن است که در ادامه به تشریح مزایای این نوع خاص اشاره می نمائیم.

حوضچه نگهداری فاضلاب در مناطق مختلف جهان بدلیل مزیت رقابتی که هر یک از کشورها در اقتصاد دارند و مواد اولیه ای که در بدنه سپتیک تانک فاضلاب جهت ارزان شدن استفاده می نمایند ، دارای نقشه های متفاوتی است .

به این مفهوم که در ایران چون شرکت های پتروشیمی زیادی در حال فعالیت هستند پلی اتیلن ارزان قیمت است لذا شرکت های ایرانی تمایل دارند از سپتیک پلی اتیلن استفاده نمایند ، لذا نقشه مخزن حوضچه آرامش فاضلاب در ایران بصورت افقی و مطابق با بدنه لوله های پلی اتیلن دوجدار خواهد بود.

در کشوری همچون ترکیه فایبرگلاس به مراتب ارزان قیمت تر از پلی اتیلن است و ساختار جی آر پی یا فایبرگلاس بصورت مکعب مستطیل است لذا نقشه مخزن فاضلاب در ترکیه بصورت مکعبی و در ایران بصورت استوانه است .


سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن، مخزنی است دوجداره و دو قسمته از جنس HDPE100 یا 80 high dansity poly Ethylene Grade که بمنظور تصفیه فاضلاب مقدماتی سرویس های بهداشتی و حمام ها قبل از چاه جذبی مورد استفاده قرار می گیرد .

"سپتیک تانک پلی اتیلن" بعنوان بخش اول ایمهاف تانک ، دستگاهی است شامل دو مخزن یا محفظه بهم پیوسته که بمنظور پیش تصفیه فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار می گیرد با حجم های 2 تا 144 مترمکعب در ابعاد مختلف با ظاهری استوانه ای شکل .

لذا می توان براحتی فهمید که ایمهاف تانک حتی از سپتیک تانک پلی اتیلنی که کامل ترین نوع حوضچه آرامش است ، کامل تر است .

در اغلب موارد مخزن سپتیک پلی اتیلنی بصورت افقی مورد استفاده قرار می گیرد و در بعضی موارد خاص که کمبود فضا وجود دارد بصورت عمودی قابل استفاده خواهد بود.

جنس سپتیک پلی اتیلن، RIGID POLYETHYLENE یعنی پلاستیک صلب و دوجداره می باشد .

شکل ظاهری مخزن سپتیک پلی اتیلنی عموما افقی و در برخی موارد عمودی است .

بواسطه طراحی خاصی که درون آن شده است توانایی دارد فاضلاب خروجی از انواع مجتمع های اداری، مسکونی، تجاری و ... را تا حد 63 درصد تصفیه نموده و مقدمات سر ریز به چاه جذبی بدون گرفتگی را فراهم نماید.

در حقیقت بعد از استفاده از مخزن فاضلاب پلی اتیلن با طراحی ظرفیت بهینه و نصب صحیح، قبل از چاه جذبی امکان گرفتگی چاه فاضلاب به صفر می رسد.

در یک دسته بندی سپتیک تانک پلی اتیلن به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود.

به دستگاهی که بمنظور تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی سر راه لوله خروجی فاضلاب قرار می گیرد سپتیک تانک پلی اتیلن خانگی می گویند.

به سپتیک فاضلابی که بمنظور تصفیه فاضلاب خروجی از کارخانجات صنعتی ، صنایع سیمان ، صنایع لبنی ، پالایشگاه ها و ... مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه صنعتی اطلاق می شود.


مخزن فاضلاب پلی اتیلنی که به روش روتاری تولید می شود و جنس آن از جنس دبه های پلاستیکی است یعنی پلی اتیلن گرید 3840
سپتیک پلی اتیلنی که با به روش اکسترود تولید می شود و جنس آن از جنس لوله های فاضلابی و پلی اتیلنی تحت فشار می باشد.

سپتیک تانکهای پلی اتیلن دوجداره قابلیت تحمل بار خاک بدون سازه نگهبان و بار ترافیکی در صورت طراحی صحیح را دارا بوده و تا عمق 13.5 متر زیر زمین قابل دفن می باشد لیکن سپتیکهای پلی اتیلن دولایه و سه لایه جهت دفن در خاک حتما می بایست توسط سازه نگهبان مورد محافظت قرار گیرد.

در برخی از پروژه ها همچون تصفیه پساب استخرهای شنا و پروژه هایی که نیاز است مخزن فاضلاب پلی اتیلنی دمایی بیشتر از 80 درجه سانتی گراد را درون خود نگه دارد، گروه صنعتی ناب نسبت به استفاده از مواد pp (پلی پروپیلن) اقدام می نماید که این موضوع باعث انحصار گروه ما در تولید سپتیک تانکهای پلی اتیلنی گردیده است.

مشخصات فنی سپتیک تانک پلی اتیلن

جنس مواد اولیه مصرفی در تولید سپتیک پلی اتیلن دوجداره HDPE100 گرید لوله 100 - EX3 - تولید شده توسط پتروشیمی مارون ، پتروشیمی امیرکبیر ، جم یا پتروشیمی شازند اراک می باشد.
دارای مستربچ مشکی به همراه آنتی UV
دارای دریچه بازید به قطر 600 میلیمتر (آدم رو) به تعداد دو عدد برای تخلیه و بازدید دوره ای
جوش ها عدسی ها به بدنه دستگاه سپتیک به صورت اکستروژنی بر اساس استاندارد 16961DIN
قابلیت اجرا با طول ها و قطر های دلخواه به همراه تمامی انشعابات مربوطه طبق نقشه های ارایه شده
طراحی پروفیل لوله مخازن و سپتیکها بر اساس استاندارد 127ATVA برای شرایط نصب
گرید مواد اولیه مصرفی : پلی اتیلن گرید 100 در بدنه و گرید 80 در جوش های اکستروژن بدلیل بالا بردن قدرت جوشها
دارای ونت هدایت گاز متان از جنس لوله پلی اتیلن تحت فشار
ضخامت دیواره 10 سانتی متر و ضخامت عدسی 5 سانتی متر سازه اسپیرال یکپارچه بیرون صاف وسط حلقوی درون صاف
دارای عدسی دوجداره و صـاف داخل صاف بیرون صاف –سراسر دوجداره

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن

مهمترین مزایای سپتیک پلی اتیلن عبارتند از :

۱- استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آنها بدون استفاده از سازه نگهبان
۲- مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی بنحوی که هیچ یک از انواع مواد اسیدی و قلیایی بر آن تاثیر نخواهد گذاشت.
۳- سهولت در حمل و نقل و سرعت در نصب به سبب وزن کم
۴- قابلیت ساخت آنها در ابعاد دلخواه به طور مثال یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن را می توان با ابعاد قطر 3 طول 7.2 و یا قطر 2.5 طول 10.2 و همچنین قطر 2.4 و طول 11.1 متر تولید نمود.
۵- دارا بودن پوشش ضد UV در بدنه داخلی و بیرونی دستگاه در مواردی که مخزن در معرض نور خورشید قرار می گیرد.

بهنگام خرید یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن که قرار است چندین متر زیر خاک قرار گیرد و محل نگهداری فاضلابی باشد که سه روز بعد از ورود پساب به این دستگاه اسیدی میگردد و اسید باعث شکنندگی و ترد شدن پلی اتیلن میگردد، صرفا به استعلام از چند شرکت واسطه که با هر قیمتی بصورت واسطه در صدد فروش محصولات سایر شرکت های تولید کننده فاقد مجوز تولید، تازه تاسیس، غیر استاندارد و ... با قیمت پایین هستند بسنده ننماید.

چنانچه برای شما میسر نیست از کارخانه تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن بازدید کنید حداقل آدرس دقیق محل تولید را از ایشان بگیرید تا بهنگام بروز مشکل بدانید باید به کجا مراجعه کنید.

ما برای سفارش های بیشتر از 20 مترمکعب سرویس ایاب و ذهاب رایگان به محل کارخانه در اختیار بازدید کننده محترم قرار داده ایم تا ایشان بعد از بازدید از خط تولید و مراحل مختلف جوشکاری و آزمایشگاه نسبت به خریدی مطمئن اقدام نماید.


نحوه پر کردن اطراف سپتیک تانک پلی اتیلن

1- جهت سهولت در پر کردن اطراف مخزن سپتیک پلی اتیلنی و انجام صحیح عمل کمپکت، حتما دور تا دور فضایی در حدود نیم متر وجود داشته باشد،
2- برای پر کردن زیر و اطراف سپتیک تانک پلاستیکی می توان از مصالح زیر استفاده کرد:

شن و ماسه درشت (Coarse sand or squeegee)
شن نخودی (Pea gravel)
خرده سنگ ها (Crushed and screened rock chips)

3- در پر کردن زیر و اطراف سپتیک پلی اتیلنی هرگز نباید از مصالح زیر به هیچ وجه استفاده کرد:

آسفالت کنده شده از سطح زمین
نخاله های ساختمانی
خرده سنگ ها با لبه های تیز

4- اندازه مصالح ریخته شده دور مخازن پلی اتیلن از 15–20 میلیمتر تجاوز نکند.

5- مواد مجاز بیان شده در بالا جهت پر کردن اطراف سپتیک تانک پلی اتیلن ، در لایه های 30 سانتی متری دور حوضچه سپتیک پلی اتیلن ریخته شده و هر لایه تا درصد تراکم استاندارد (حدود %95) کمپکت شود. لازم به ذکر است که حتما زیر دستگاه هم کامل پر شود و فضای خالی باقی نماند.

6- هنگام پر کردن اطراف مخزن به هیچ وجه نباید مصالح ، مستقیما روی مخزن ریخته شود.

7- پر کردن و کمپکت با مصالح گفته شده باید تا 30 سانتی متر بالای تاج مخزن ادامه داشته باشد.

8- برای پر کردن عمق دفن باقی مانده، از خاک معمولی منطقه می توان استفاده کرد.

9- وسایل مکانیکی سنگین (مثل لودر و کمپرسی و ...) به هیچ وجه بر روی محل دفن مخزن فاضلاب پلی اتیلن حرکت نکنند

اگر قرار است که سپتیک تانک پلی اتیلن در جایی نصب شود که بار ترافیکی موجود باشد ، می بایست با مشورت همکاران این شرکت بمنظور تقویت پروفیل های تابیده شده حول محور مخزن سپتیک پلی اتیلن و یا با مشورت مهندسین مشاور تمهیداتی جهت اجرای بتن مسلح یا افزایش ارتفاع خاک متراکم روی مخزن فاضلاب پلی اتیلن اتخاذ گردد.

ولی در کل توصیه می شود که مخزن فاضلاب پلی اتیلنی در جایی نصب شود که حدالامکان بار ترافیکی نداشته باشیم.

11- اطراف آدم روهای (دریچه بازدید) سپتیک تانک پلی اتیلن تا سطح زمین با بتن، آجر و یا حفاظ های فلزی محافظت شوند و در صورتیکه بار زیادی روی مخزن نباشد می توان از همان مصالح مناسب برای پر کردن اطراف مخزن فاضلاب پلی اتیلن استفاده کرد و با کمپکت مناسب ایمنی اطراف آدم روها را تامین نمود.

نصب حوضچه سپتیک پلی اتیلن زمانی که فشار آب زیر زمینی (نیروی لیفت آپ) وجود دارد.

در مناطقی که آب زیرزمینی دارد برای نصب حتما باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم

1- اگر آبی در چاله نصب باشد حتما قبل از عملیات جایگذاری تخلیه گردد.
2- زیر سازی چاله باید با استحکام بیشتری صورت گیرد تا بعد از بارگذاری موجب نشست خاک زیر پایه های سپتیک تانک پلی اتیلن نگردد.
3- با استفاده از حایل هایی مانع ورود آب به داخل چاله سپتیک تانک شوید.
4- برای جلوگیری از بلند شدن می توان از وزنه هایی با تسمه های مخصوص استفاده کرد.
5- عمق آب زیر زمینی نباید بیش از 2 متر بالای مخزن فاضلاب پلی اتیلن باشد.

ویدیو سپتیک تانک هلدینگ برتر

قیمت سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک وابسته است به :

جنس بدنه مخزن سپتیک اعم از بتنی درجا، بتنی پیش ساخته، پلی اتیلنی دولایه، پلی اتیلنی دوجداره، کامپوزیت، فایبرگلاس، پلاستیکی، جی آر پی، اف آر پی .
قیمت سپتیک تانک صنعتی از قیمت سپتیک تانک خانگی بیشتر است.
تک مخزنه ، دو مخزنه و یا سه مخزنه بودن سپتیک تانک و یا حتی راکتور بی هوازی بودن سپتیک تانک
میزان خاکی که روی بدنه سپتیک تانک خواهد آمد که هر چه خاک بیشتری روی دستگاه ریخته شود قیمت سپتیک تانک بالاتر می رود.
تعداد منهول ها و ارتفاع منهول هایی که باید روی سپتیک تانک نصب شود. هر چه تعداد و ارتفاع منهول ها بیشتر باشد قیمت سپتیک تانک بالاتر می رود.
قیمت سپتیک تانک عمودی از قیمت سپتیک افقی با همان جنس بدنه بیشتر است.
مخزن سپتیک دفنی دارای قیمتی کمتر از سپتیک تانک غیردفنی است زیرا در حالت سپتیک دفنی نیروی سایل و خاک همدیگر را خنثی میکند.

قیمت و فروش سپتیک تانک های متنوع در هلدینگ برتر


سپتیک تانک - قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک به انگلیسی Septic tank یک حوضچه آرامش فاضلاب زیرزمینی است از جنس بتن ، فایبرگلاس یا پلی اتیلن در ظرفیت 2 تا 450 مترمکعب بمنظور تصفیه فاضلاب اولیه و روان سازی پساب خانگی. سیستم سپتیک از طریق فرآیندهای ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهد و تبدیل به مایعی روان با نصف بار آلایندگی فاضلاب ورودی می نماید. اما بازده تصفیه توسط گندانبار متوسط است. سیستمهای سپتیک تانک نوعی ساده از تاسیسات فاضلاب در محل هستند. نقشه اجرایی سپتیک تانک مشخص و قیمت آن متغیر وابسته به متریال مورد استفاده در ساخت بدنه می باشد. نقشه سپتیک تانک حداقل دو قسمته است و مشتمل بر مخزن اولیه به گنجایش 66 درصد و مخزن ثانویه به گنجایش 34 درصد خواهد بود. ابعاد سپتیک وابسته است به دانش فنی مهندس مشاور، محدودیت های مکانی و تجربه سازنده سپتیک تانک.



نحوه استقرار انباره تعفن می تواند عمودی یا افقی باشد و در هر دو صورت ساخت سپتیک تانک به نحوی است که بصورت تله عمل میکند و تمام ضایعات جامد را از پساب خروجی می گیرد. دستگاه سپتیک ، جامدات ته نشین شده در کف گندانبار مرحله اول را تحویل باکتری های بی هوازی می دهد تا آنها با قدرت خود شرایط پاکسازی و از بین بردن انواع انگل ها و ... را فراهم نمایند.

در نتیجه پساب خروجی از گندانبار عاری از هر گونه چربی و جامدات می باشد و با سرعت درون چاه جذب می گردد .

سپتیک تانک چیست ؟ سپتیک دستگاهی است که پساب خروجی از منبع فاضلاب را درون خود نگهداری و آلایندگی آن را از طریق فعال کردن باکتری های بی هوازی تا حداکثر 60 % تصفیه می نماید.

این دستگاه ذرات جامد این پساب را می گیرد و تبدیل به مایع می نماید تا زمانی که این فاضلاب به درون چاه جذبی می رود باعث گرفتگی سوراخ های چاه نشود و کارفرما مجبور به تخلیه روزانه چاه جذبی نگردد.

مهمترین وظیفه مخزن سپتیک فاضلاب ، تجزیه فاضلاب خروجی از مجتمع ها و تبدیل انها به ماده ای قابل هضم توسط باکتری های بی هوازی می باشد .

از سیستم سپتیک بمنظور حل مشکل چاه فاضلاب ، گرفتگی چاه سپتیک ، حل مشکل چاه سپتیک ، جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی استفاده می گردد.


انواع سپتیک تانک

" انواع سپتیک تانک " وابسته است به نوع تقسیم بندی . در یک حالت کلی سپتیکها به دو دسته هوازی و بیهوازی - پلی اتیلنی ، بتنی و فایبرگلاس - خانگی ، صنعتی ، اداری و بیمارستانی تقسیم بندی می شود .

جنس سپتیک می تواند هر چیزی که می توان با آن تانک یا مخزن ساخت باشد اعم از سنگ، آجر، خاک، pe ، hdpe، کامپوزیت، اف آر پی، جی آر پی، اس ام سی و ... .

یکی از مهمترین متریال در ساخت سپتیک تانک فاضلاب ، پلی اتیلن است که در ادامه به تشریح مزایای این نوع خاص اشاره می نمائیم.

حوضچه نگهداری فاضلاب در مناطق مختلف جهان بدلیل مزیت رقابتی که هر یک از کشورها در اقتصاد دارند و مواد اولیه ای که در بدنه سپتیک تانک فاضلاب جهت ارزان شدن استفاده می نمایند ، دارای نقشه های متفاوتی است .

به این مفهوم که در ایران چون شرکت های پتروشیمی زیادی در حال فعالیت هستند پلی اتیلن ارزان قیمت است لذا شرکت های ایرانی تمایل دارند از سپتیک پلی اتیلن استفاده نمایند ، لذا نقشه مخزن حوضچه آرامش فاضلاب در ایران بصورت افقی و مطابق با بدنه لوله های پلی اتیلن دوجدار خواهد بود.

در کشوری همچون ترکیه فایبرگلاس به مراتب ارزان قیمت تر از پلی اتیلن است و ساختار جی آر پی یا فایبرگلاس بصورت مکعب مستطیل است لذا نقشه مخزن فاضلاب در ترکیه بصورت مکعبی و در ایران بصورت استوانه است .


سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن، مخزنی است دوجداره و دو قسمته از جنس HDPE100 یا 80 high dansity poly Ethylene Grade که بمنظور تصفیه فاضلاب مقدماتی سرویس های بهداشتی و حمام ها قبل از چاه جذبی مورد استفاده قرار می گیرد .

"سپتیک تانک پلی اتیلن" بعنوان بخش اول ایمهاف تانک ، دستگاهی است شامل دو مخزن یا محفظه بهم پیوسته که بمنظور پیش تصفیه فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار می گیرد با حجم های 2 تا 144 مترمکعب در ابعاد مختلف با ظاهری استوانه ای شکل .

لذا می توان براحتی فهمید که ایمهاف تانک حتی از سپتیک تانک پلی اتیلنی که کامل ترین نوع حوضچه آرامش است ، کامل تر است .

در اغلب موارد مخزن سپتیک پلی اتیلنی بصورت افقی مورد استفاده قرار می گیرد و در بعضی موارد خاص که کمبود فضا وجود دارد بصورت عمودی قابل استفاده خواهد بود.

جنس سپتیک پلی اتیلن، RIGID POLYETHYLENE یعنی پلاستیک صلب و دوجداره می باشد .

شکل ظاهری مخزن سپتیک پلی اتیلنی عموما افقی و در برخی موارد عمودی است .

بواسطه طراحی خاصی که درون آن شده است توانایی دارد فاضلاب خروجی از انواع مجتمع های اداری، مسکونی، تجاری و ... را تا حد 63 درصد تصفیه نموده و مقدمات سر ریز به چاه جذبی بدون گرفتگی را فراهم نماید.

در حقیقت بعد از استفاده از مخزن فاضلاب پلی اتیلن با طراحی ظرفیت بهینه و نصب صحیح، قبل از چاه جذبی امکان گرفتگی چاه فاضلاب به صفر می رسد.

در یک دسته بندی سپتیک تانک پلی اتیلن به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود.

به دستگاهی که بمنظور تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی سر راه لوله خروجی فاضلاب قرار می گیرد سپتیک تانک پلی اتیلن خانگی می گویند.

به سپتیک فاضلابی که بمنظور تصفیه فاضلاب خروجی از کارخانجات صنعتی ، صنایع سیمان ، صنایع لبنی ، پالایشگاه ها و ... مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه صنعتی اطلاق می شود.


مخزن فاضلاب پلی اتیلنی که به روش روتاری تولید می شود و جنس آن از جنس دبه های پلاستیکی است یعنی پلی اتیلن گرید 3840
سپتیک پلی اتیلنی که با به روش اکسترود تولید می شود و جنس آن از جنس لوله های فاضلابی و پلی اتیلنی تحت فشار می باشد.

سپتیک تانکهای پلی اتیلن دوجداره قابلیت تحمل بار خاک بدون سازه نگهبان و بار ترافیکی در صورت طراحی صحیح را دارا بوده و تا عمق 13.5 متر زیر زمین قابل دفن می باشد لیکن سپتیکهای پلی اتیلن دولایه و سه لایه جهت دفن در خاک حتما می بایست توسط سازه نگهبان مورد محافظت قرار گیرد.

در برخی از پروژه ها همچون تصفیه پساب استخرهای شنا و پروژه هایی که نیاز است مخزن فاضلاب پلی اتیلنی دمایی بیشتر از 80 درجه سانتی گراد را درون خود نگه دارد، گروه صنعتی ناب نسبت به استفاده از مواد pp (پلی پروپیلن) اقدام می نماید که این موضوع باعث انحصار گروه ما در تولید سپتیک تانکهای پلی اتیلنی گردیده است.

مشخصات فنی سپتیک تانک پلی اتیلن

جنس مواد اولیه مصرفی در تولید سپتیک پلی اتیلن دوجداره HDPE100 گرید لوله 100 - EX3 - تولید شده توسط پتروشیمی مارون ، پتروشیمی امیرکبیر ، جم یا پتروشیمی شازند اراک می باشد.
دارای مستربچ مشکی به همراه آنتی UV
دارای دریچه بازید به قطر 600 میلیمتر (آدم رو) به تعداد دو عدد برای تخلیه و بازدید دوره ای
جوش ها عدسی ها به بدنه دستگاه سپتیک به صورت اکستروژنی بر اساس استاندارد 16961DIN
قابلیت اجرا با طول ها و قطر های دلخواه به همراه تمامی انشعابات مربوطه طبق نقشه های ارایه شده
طراحی پروفیل لوله مخازن و سپتیکها بر اساس استاندارد 127ATVA برای شرایط نصب
گرید مواد اولیه مصرفی : پلی اتیلن گرید 100 در بدنه و گرید 80 در جوش های اکستروژن بدلیل بالا بردن قدرت جوشها
دارای ونت هدایت گاز متان از جنس لوله پلی اتیلن تحت فشار
ضخامت دیواره 10 سانتی متر و ضخامت عدسی 5 سانتی متر سازه اسپیرال یکپارچه بیرون صاف وسط حلقوی درون صاف
دارای عدسی دوجداره و صـاف داخل صاف بیرون صاف –سراسر دوجداره

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن

مهمترین مزایای سپتیک پلی اتیلن عبارتند از :

۱- استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آنها بدون استفاده از سازه نگهبان
۲- مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی بنحوی که هیچ یک از انواع مواد اسیدی و قلیایی بر آن تاثیر نخواهد گذاشت.
۳- سهولت در حمل و نقل و سرعت در نصب به سبب وزن کم
۴- قابلیت ساخت آنها در ابعاد دلخواه به طور مثال یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن را می توان با ابعاد قطر 3 طول 7.2 و یا قطر 2.5 طول 10.2 و همچنین قطر 2.4 و طول 11.1 متر تولید نمود.
۵- دارا بودن پوشش ضد UV در بدنه داخلی و بیرونی دستگاه در مواردی که مخزن در معرض نور خورشید قرار می گیرد.

بهنگام خرید یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن که قرار است چندین متر زیر خاک قرار گیرد و محل نگهداری فاضلابی باشد که سه روز بعد از ورود پساب به این دستگاه اسیدی میگردد و اسید باعث شکنندگی و ترد شدن پلی اتیلن میگردد، صرفا به استعلام از چند شرکت واسطه که با هر قیمتی بصورت واسطه در صدد فروش محصولات سایر شرکت های تولید کننده فاقد مجوز تولید، تازه تاسیس، غیر استاندارد و ... با قیمت پایین هستند بسنده ننماید.

چنانچه برای شما میسر نیست از کارخانه تولید کننده سپتیک تانک پلی اتیلن بازدید کنید حداقل آدرس دقیق محل تولید را از ایشان بگیرید تا بهنگام بروز مشکل بدانید باید به کجا مراجعه کنید.

ما برای سفارش های بیشتر از 20 مترمکعب سرویس ایاب و ذهاب رایگان به محل کارخانه در اختیار بازدید کننده محترم قرار داده ایم تا ایشان بعد از بازدید از خط تولید و مراحل مختلف جوشکاری و آزمایشگاه نسبت به خریدی مطمئن اقدام نماید.


نحوه پر کردن اطراف سپتیک تانک پلی اتیلن

1- جهت سهولت در پر کردن اطراف مخزن سپتیک پلی اتیلنی و انجام صحیح عمل کمپکت، حتما دور تا دور فضایی در حدود نیم متر وجود داشته باشد،
2- برای پر کردن زیر و اطراف سپتیک تانک پلاستیکی می توان از مصالح زیر استفاده کرد:

شن و ماسه درشت (Coarse sand or squeegee)
شن نخودی (Pea gravel)
خرده سنگ ها (Crushed and screened rock chips)

3- در پر کردن زیر و اطراف سپتیک پلی اتیلنی هرگز نباید از مصالح زیر به هیچ وجه استفاده کرد:

آسفالت کنده شده از سطح زمین
نخاله های ساختمانی
خرده سنگ ها با لبه های تیز

4- اندازه مصالح ریخته شده دور مخازن پلی اتیلن از 15–20 میلیمتر تجاوز نکند.

5- مواد مجاز بیان شده در بالا جهت پر کردن اطراف سپتیک تانک پلی اتیلن ، در لایه های 30 سانتی متری دور حوضچه سپتیک پلی اتیلن ریخته شده و هر لایه تا درصد تراکم استاندارد (حدود %95) کمپکت شود. لازم به ذکر است که حتما زیر دستگاه هم کامل پر شود و فضای خالی باقی نماند.

6- هنگام پر کردن اطراف مخزن به هیچ وجه نباید مصالح ، مستقیما روی مخزن ریخته شود.

7- پر کردن و کمپکت با مصالح گفته شده باید تا 30 سانتی متر بالای تاج مخزن ادامه داشته باشد.

8- برای پر کردن عمق دفن باقی مانده، از خاک معمولی منطقه می توان استفاده کرد.

9- وسایل مکانیکی سنگین (مثل لودر و کمپرسی و ...) به هیچ وجه بر روی محل دفن مخزن فاضلاب پلی اتیلن حرکت نکنند

اگر قرار است که سپتیک تانک پلی اتیلن در جایی نصب شود که بار ترافیکی موجود باشد ، می بایست با مشورت همکاران این شرکت بمنظور تقویت پروفیل های تابیده شده حول محور مخزن سپتیک پلی اتیلن و یا با مشورت مهندسین مشاور تمهیداتی جهت اجرای بتن مسلح یا افزایش ارتفاع خاک متراکم روی مخزن فاضلاب پلی اتیلن اتخاذ گردد.

ولی در کل توصیه می شود که مخزن فاضلاب پلی اتیلنی در جایی نصب شود که حدالامکان بار ترافیکی نداشته باشیم.

11- اطراف آدم روهای (دریچه بازدید) سپتیک تانک پلی اتیلن تا سطح زمین با بتن، آجر و یا حفاظ های فلزی محافظت شوند و در صورتیکه بار زیادی روی مخزن نباشد می توان از همان مصالح مناسب برای پر کردن اطراف مخزن فاضلاب پلی اتیلن استفاده کرد و با کمپکت مناسب ایمنی اطراف آدم روها را تامین نمود.

نصب حوضچه سپتیک پلی اتیلن زمانی که فشار آب زیر زمینی (نیروی لیفت آپ) وجود دارد.

در مناطقی که آب زیرزمینی دارد برای نصب حتما باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ گردد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم

1- اگر آبی در چاله نصب باشد حتما قبل از عملیات جایگذاری تخلیه گردد.
2- زیر سازی چاله باید با استحکام بیشتری صورت گیرد تا بعد از بارگذاری موجب نشست خاک زیر پایه های سپتیک تانک پلی اتیلن نگردد.
3- با استفاده از حایل هایی مانع ورود آب به داخل چاله سپتیک تانک شوید.
4- برای جلوگیری از بلند شدن می توان از وزنه هایی با تسمه های مخصوص استفاده کرد.
5- عمق آب زیر زمینی نباید بیش از 2 متر بالای مخزن فاضلاب پلی اتیلن باشد.

ویدیو سپتیک تانک هلدینگ برتر

قیمت سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک وابسته است به :

جنس بدنه مخزن سپتیک اعم از بتنی درجا، بتنی پیش ساخته، پلی اتیلنی دولایه، پلی اتیلنی دوجداره، کامپوزیت، فایبرگلاس، پلاستیکی، جی آر پی، اف آر پی .
قیمت سپتیک تانک صنعتی از قیمت سپتیک تانک خانگی بیشتر است.
تک مخزنه ، دو مخزنه و یا سه مخزنه بودن سپتیک تانک و یا حتی راکتور بی هوازی بودن سپتیک تانک
میزان خاکی که روی بدنه سپتیک تانک خواهد آمد که هر چه خاک بیشتری روی دستگاه ریخته شود قیمت سپتیک تانک بالاتر می رود.
تعداد منهول ها و ارتفاع منهول هایی که باید روی سپتیک تانک نصب شود. هر چه تعداد و ارتفاع منهول ها بیشتر باشد قیمت سپتیک تانک بالاتر می رود.
قیمت سپتیک تانک عمودی از قیمت سپتیک افقی با همان جنس بدنه بیشتر است.
مخزن سپتیک دفنی دارای قیمتی کمتر از سپتیک تانک غیردفنی است زیرا در حالت سپتیک دفنی نیروی سایل و خاک همدیگر را خنثی میکند.

قیمت و فروش سپتیک تانک های متنوع در هلدینگ برتر

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 473
  • بازدید کلی : 4294
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی